Español
Català
English
David Rabadà i Vives
Opinió
La calma a 4t d'ESO
A quart d'ESO, l'efervescència de les feromones dona pas a una certa calma, sota la pressió d'una nova eina: el cervell
Opinió
Qui va menjar-se els humans de la Sima de los Huesos?
La meitat de les restes humanes de la Sima de los Huesos presentaven mossegades, especialment les més grans
Opinió
Parlem de sexe amb els adolescents
Parlar de sexe a l’aula és necessari, útil i formatiu si es fa des del respecte i el coneixement
Opinió
Lleis i burocràcia a l'aula
La burocràcia i la llei educativa són un vertader obstacle per als docents i per al progrés dels estudiants
Opinió
Ordre a l’aula
Si bé la nostra genètica codifica la nostra agressivitat, el cervell s’adapta a la disciplina per corregir aquesta tendència
Opinió
Orce i el pou dels errors
La controvertida troballa de Josep Gibert a Orce, que va trencar el paradigma sobre l’arribada dels Homo a Europa, continua sent clau en la paleoantropologia
Opinió
La democràcia a l’aula
La tarima no és un símbol de supèrbia, sinó una eina democràtica i eficaç que millora l'ensenyament i el control del grup
Opinió
La memòria a l'aula
L'esforç, la memòria i la disciplina són clau per al profund aprenentatge i la formació d'un pensament crític i creatiu
Opinió
Experts educatius fal·laços
Si es premia la calculadora per potenciar el càlcul mental, alguna cosa falla en la nostra educació i memòria
Opinió
Atapuerca i la propietat dels seus exemplars
Si bé la llei considera les troballes arqueològiques com a béns de domini públic, no sempre s'hi pot accedir
<<
<
>