Muntatge de fotos de Roberto Leal en primer pla mirant a càmera al costat del logo de 'Pasapalabra' i el plató del programa

TELEVISIÓ

Roberto Leal, davant l'estratègia que posa en risc l'èxit de 'Pasapalabra'

Roberto Leal s'ha trobat amb una situació a 'Pasapalabra' amb què no comptava

Pasapalabra fa anys que encapçala la llista de programes de televisió més vistos. Roberto Leal no ha trobat, de moment, un rival que li faci ombra. Tot i això, l'última estratègia duta a terme per Telecinco podria fer perillar la posició privilegiada que ocupa l'espai televisiu esmentat.

Roberto Leal va començar el maig de 2020 coincidint amb el 20è aniversari de Pasapalabra. Aleshores el format d'Atresmedia ja feia anys que era líder d'audiència. Dos anys després que el sevillà es posés al capdavant d'aquest espai d'Antena 3, Telecinco va contraatacar a la mateixa franja horària amb Reacción en cadena.

Roberto Leal està atent a l'última tàctica de Mediaset

De moment, les xifres de seguidors del programa presentat per Ion Aramendi es troben lluny d'assolir el seu competidor. Ara bé, l'última jugada de Mediaset pot posar en un compromís l'audiència de Pasapalabra, de Roberto Leal. El concurs que ha fet populars els Mozos de Arousa s'emet ara també durant el cap de setmana.

Mentre Antena 3 ofereix pel·lícules, Telecinco emet Reacción en cadena. Un programa en què els concursants posen a prova la seva capacitat de relacionar paraules, els seus reflexos i també la complicitat amb els seus companys per acumular diners als marcadors.

Fotografia de l'especial amb presentadors de Reacció a Cadena presentat per Ion Aramendi: Carlos Sobera, Christian Gálvez, Jesús Vázquez, Verónica Dulanto, Lara Álvarez i Alejandra Andrade

Aquesta tàctica de Telecinco el que busca és enganxar el públic de Pasapalabra, que ha d'esperar dilluns per veure el seu espai preferit. Amb aquest plantejament, Ion Aramendi es mantindrà el cap de setmana en allò que va començar com una estratègia puntual.

Un moviment amb què Telecinco ha trobat en Reacción en cadenael seu propiPasapalabra. Fa alguns anys era la cadena de Fuencarral la que arrasava en audiència perquè el concurs de Christian Gálvez no tenia rival i donava impuls a les notícies de Pedro Piqueras.

Fotografia dels mossos d'arousa a l'especial de Carnaval de Reacció en cadena

Tot i això, després de la sentència del Tribunal Suprem que va obligar la cadena a deixar d'emetre el programa, Telecinco es va quedar sense un dels seus programes estrella. Uns mesos després era Antena 3 qui aconseguia els drets del concurs que va iniciar un nou cicle a la televisió.

Roberto Leal és conscient de les intencions de la cadena de Mediaset

Ara Reacción en cadena s'ha convertit en l'espai amb què Telecinco busca recuperar les dades d'audiència del passat. El concurs, que va arribar a ser cancel·lat per baix rendiment el desembre de 2022, té una mecànica àgil que convida els espectadors a jugar des de casa amb proves senzilles.

A més, el públic ha congeniat amb els concursants de Reacción en cadena, igual que va passar amb els concursants més populars de Pasapalabra com Moisés Laguardia o Orestes. Queda clar novament que el programa de Roberto Leal és un referent que altres cadenes volen prendre com a exemple.

Captura de Roberto Leal al duel de Campions de Pasapalabra

Telecinco, en els seus esforços per recuperar audiència, ha trobat que l'emissió de Reacción en cadena durant el cap de setmana li pot donar una mica d'avantatge respecte al seu competidor. Caldrà esperar per veure si Antena 3 decideix contraatacar també i incloure Pasapalabra a la graella del dissabte i diumenge.

➡️ Televisió

Més notícies: