Fotomuntatge d'una foto de fons d'una fruiteria amb els logos de Bonarea i Ametller Origen, captura X difuminada i dona enfadada

SOCIETAT

Bonpreu i Ametller, al punt de mira pel veritable origen de dos dels seus productes

Ametller Origen i Bonpreu han estat criticats per l'origen d'alguns dels seus aliments, que lluny de ser de proximitat, provenen de l'estranger

Les cadenes de supermercats catalanes Ametller Origen i Bonpreu Esclat s'han vist immerses en una polèmica, que s'ha desfermat a la xarxa social X. Diversos clients s'han queixat de l'origen d'alguns dels seus productes, que no són precisament de proximitat.

Concretament, han exposat que Ametller Origen ven síndries del Senegal i Bonpreu Esclat només disposa de mongetes del Marroc. Segons un d'ells, "així es destrueixen la vida dels nostres pagesos", que actualment s'estan manifestant pels drets i les exigents polítiques agràries.

L'origen de les síndries d'Ametller Origen

A aquesta publicació, en què es queixa de la procedència de moltes fruites i hortalisses, que es comercialitzen a Catalunya, ha respost un altre usuari. Aquest assegura, sense aportar proves, que les síndries d'Ametller Origen provenen del Senegal.

"Cal comprar local, no ens queda una altra!", respon indignat un internauta. A més, anima tothom a consultar l'origen dels aliments a les etiquetes. Tot i això, sosté que la majoria de supermercats les falsifiquen.

Precisament, els agricultors denuncien aquesta competència salvatge per part dels països extracomunitaris que es regeixen per altres lleis més laxes.

Bonpreu Esclat ven únicament mongetes del Marroc

Bonpreu Esclat tampoc no s'ha pogut escapar d'aquesta controvèrsia. Segons el comentari d'un client, que adjunta una imatge com a prova, les úniques mongetes de Bonpreu Esclat provenen del Marroc. L'usuari afirma que anava a aquest supermercat habitualment per “fer país”, però lamenta que després d'això ja no sap on comprar.

A més a més, ha aportat altres fotografies i comentaris sobre altres productes, de la cadena, d'origen espanyol. La majoria no indiquen el lloc exacte de què procedeixen.

Bonpreu Esclat reacciona a les crítiques

Les crítiques a les xarxes socials són públiques i exposen a les empreses si s'arriben a viralitzar. Per tant, es veuen obligades a disculpar-se o donar explicacions per mantenir la seva reputació i fidelitzar els clients.

Tot i que Ametller Origen sol respondre a aquestes queixes, encara no s'ha pronunciat respecte a aquest tema. Bonpreu Esclat, en canvi, ha respost a l'usuari que els acusava de vendre aliments de fora.

Bonpreu Esclat informa que sempre que poden disposar de productes de proximitat. Tot i això, altres vegades han de recórrer a altres procedències "per qüestions de volum de producció o temporalitat".

D'aquesta manera, donen la raó a una altra usuària que comentava: "però com podem menjar síndria a l'hivern?, si les volem, no poden ser d'aquí!". És a dir, si es venen aquests productes fora de temporada, és per la demanda dels clients i no els queda cap altra opció que portar-los d'altres llocs.

No és la primera vegada que Ametller Origen i Bonpreu Esclat reben queixes relacionades amb els seus productes. Algunes vegades pels seus elevats preus, altres per errors de retolació o com en aquest cas, per la seva procedència.