Futmuntatge amb un BonÀrea de fons, una captura difuminada de X amb interrogants i una senyora indignada

SOCIETAT

'Sembla una broma': una clienta de BonÀrea s'indigna per l'origen de les pomes

La procedència de les pomes de la cadena de supermercats catalana BonÀrea ha provocat la dura crítica d'una de les seves clientes

La procedència dels aliments dels supermercats catalans està sent el centre de moltes crítiques que s'estan produint a les xarxes socials. Bonpreu i Ametller Origen s'han vist immersos, recentment, en el focus d'una polèmica per aquest motiu. Però no són els únics.

BonÀrea també s'ha vist salpicat i ha vist que ara ha arribat el seu torn. La cadena d'alimentació catalana, que va néixer el 1959 com a cooperativa agrícola, ha estat criticada per l'origen d'un dels seus productes. Es tracta de les pomes de la varietat Golden, les quals procedeixen d'Itàlia.

L'origen de les pomes de BonÀrea

Una usuària de X —abans Twitter— ha exposat aquest cas en una publicació acompanyada d'una imatge. “Trobar pomes d'Itàlia a BonÀrea quan se suposa que és una cooperativa de pagesos. Sembla una broma”, ha lamentat.

A la fotografia apareix un lot de pomes de la varietat Golden de procedència italiana. La clienta en qüestió es mostra indignada per aquest fet i més després de les nombroses manifestacions dels pagesos catalans que han alçat la veu contra la competència deslleial. “Els tractors a les carreteres i ells porten pomes d'Itàlia”, ha respost a un comentari d'un altre usuari a la seva publicació, que els titllava de “traïdors”.

BonÀrea ven pomes italianes en lloc de catalanes

De fet, en resposta a un altre comentari, assegura que ara mateix es poden trobar pomes d'origen local i no cal importar-les. Per tant, en aquest cas no té res a veure amb la disponibilitat del producte per ser temporada de temporada o no. Tot i que ara mateix no és època, a Catalunya es disposa de pomes de proximitat durant tot l'any.

La majoria de les queixes relacionades amb l'origen dels aliments dels supermercats catalans són per productes que estan fora de temporada. D'aquesta manera, si hi ha demanda no queda cap altra opció que importar-los. Tot i que en els comentaris d'aquesta publicació s'ha generat aquest debat, sembla que aquest no és el cas.

Muntatge de fotos de captures de pantalla de tweets on diversos usuaris es queixen de la procedència d'alguns productes de BonÀrea
Alguns clients de BonÀrea han reaccionat a Twitter | Redes sociales, e-noticies.cat

La filosofia de BonÀrea

Als comentaris a la publicació també es debat sobre la filosofia de BonÀrea. Tot i que va néixer com una cooperativa, molts usuaris asseguren que ja no ho és. A més, l'autora ha criticat l'eslògan de BonÀrea: “millor directe del camp”, denunciant indignada que “ens prenen el pèl”.

No és la primera vegada que BonÀrea rep una crítica d'aquest estil a través de les xarxes socials. En altres ocasions se'ls ha qüestionat pels seus elevats preus. Aquesta vegada ha estat per l'origen d'un dels seus productes, com ja ha passat en altres cadenes de supermercats de Catalunya.

Les crítiques a les xarxes socials són públiques i exposen les companyies. Per tant, les empreses es veuen obligades a respondre per mantenir la seva reputació i fidelitzar els seus clients. Tot i que un altre usuari ha comentat que els traslladarà aquesta queixa, BonÀrea encara no s'ha pronunciat sobre aquesta qüestió.