Muntatge de fotos d'uns nens d'esquena a classe atenent la professora i, en un primer pla, una imatge d'Anna Simó amb el rostre capcot
POLÍTICA

Noves queixes dels docents per la darrera ocurrència d'Anna Simó

Denuncien pressions per acudir a un acte i que la consellera tingués un èxit davant dels mitjans: mentrestant, les classes van quedar mal ateses

El Departament d'Educació no guanya per a disgustos. L'informe PISA va començar un tsunami del qual encara se'n noten les conseqüències. Després que els professors protestessin per les explicacions del Departament, ara critiquen la seva darrera petició.

La fugida endavant d'Educació

L'informe PISA no va deixar gaire marge per a l'anàlisi: l'educació a Catalunya no funciona. El Departament de la consellera Simó es va embolicar a si mateix dient que es devia a l'excés de població immigrant representada. Després van recollir cable i van començar a sotsobrar amb les explicacions: van demanar a les famílies, per exemple, que limitessin les pantalles a casa.

Això va provocar la primera de les protestes del sector educatiu. En aquest cas, de les famílies dels alumnes, que van publicar aquest dur missatge:

I després van venir els professors, que van anar més enllà i van assenyalar un element estructural del problema. L'educació, van dir, simplement està mal enfocada. Denuncien que educar en competències en detriment dels continguts no funciona.

Així ho explicava Xavier Masó, líder del sindicat de professors i catedràtic de filosofia:

Un acte per quedar bé davant la premsa

I ara, el sindicat majoritari de professors de secundària denuncia la darrera jugada de la consellera Simó. Expliquen que Educació els va convocar a un acte i que això va implicar deixar els alumnes mal atesos a les classes. Tot amb un interès mediàtic.

“A petició de la consellera, els caps dels serveis territorials van trucar als centres insistint que enviessin els docents a tal acte”. I continuen: "la qual cosa semblava buscar que la trobada fos un èxit d'assistència davant dels mitjans". Va ser aquesta pressió la que va conduir que les classes quedessin sense la correcta supervisió.

Acusen la consellera del mateix que els funcionaris de presons a la consellera de justícia: de viure al marge dels problemes reals. "Resulta ja obvi que el Departament d'Educació ha fet cas omís a la lògica i a la coherència dels problemes reals dels nostres centres educatius".