Així fregeix a impostos la Generalitat als catalans amb l'excusa del canvi climàtic
El Govern aprofita l'ecologisme per augmentar encara més la pressió fiscal a Catalunya
La frase “Espanya ens roba” ha estat un dels mantres més utilitzats pel processisme en els darrers anys. Un dels avantatges d'utilitzar aquest argument és que ha servit com a excusa perquè la Generalitat, comandada pels processistes des de fa més d'una dècada, pugui fregir a impostos els catalans.
Catalunya és, amb una notable diferència, la comunitat autònoma que més impostos propis ha creat en els darrers anys: un total de 15. Entre ells, destaquen els tributs considerats 'verds' o ambientals. Dit altrament, la Generalitat aprofita la lluita pel canvi climàtic per ofegar, encara més, fiscalment els seus ciutadans.
Segons el Registre d'Economistes Assessors Fiscals, el 2022 Catalunya va recaptar un total de 525 milions d'euros en aquest tipus d'impostos. Això representa una tercera part del total de tributs ambientals que ingressen les comunitats autònomes que també apliquen aquestes mesures (1.580 milions d'euros). A la llista d'ingressos per impostos ambientals que lidera Catalunya se situa en segona posició la Comunitat Valenciana (303 milions d'euros) i en tercer lloc Andalusia (143,5 milions d'euros).
L'enorme diferència respecte a la Comunitat de Madrid
L'alta pressió fiscal a Catalunya, evidenciada en aquests tributs 'verds' o ambientals, contrasta amb la situació de Madrid. Allí, Isabel Díaz Ayuso manté la política de no aplicar cap tribut relacionat amb el canvi climàtic, de manera que la Comunitat madrilenya ingressa zero euros.
A més, els 525 milions d'euros que guanyen les arques de la Generalitat amb l'excusa de lluitar contra el canvi climàtic representen un 56,9% del total d'ingressos per impostos propis a Catalunya.
Els cinc impostos propis de la Generalitat relacionats amb el medi ambient són els següents. El cànon de l'aigua, l'impost sobre les instal·lacions que incideixen en el medi ambient, l'impost sobre emissions de diòxid de carboni dels vehicles de tracció mecànica, el de l'emissió de gasos i partícules a l'atmosfera de la indústria i la de la emissió d'òxids de nitrogen a l'aviació comercial.
Més notícies: