Dos agents de la Policia Nacional al carrer i un cercle amb un telèfon mòbil

SOCIETAT

La Policia Nacional fa saltar les alarmes: la nova estafa que s'estén per Espanya

La Policia posa en alerta petits comerços i l'hostaleria, que són les principals víctimes

La Policia Nacional mostra la seva preocupació per la nova estafa que s'està implantant a Espanya. Consisteix en una estafa telefònica que té entre els afectats petits establiments d'hostaleria i comerç.

Els delinqüents recorren a diferents estratègies per treure els diners a les víctimes. En alguns casos enganyen l'empresari fent-se passar per un organisme públic que els ha imposat una sanció administrativa. Exigeixen el pagament immediat per anul·lar-la.

La Policia Nacional també avisa que de vegades canvien l'esquer. Es posen en contacte amb els negocis fent-se passar per una companyia de missatgeria. Per mitjà d'una sèrie d'estratègies de persuasió aconsegueixen enganyar les víctimes perquè facin un pagament urgent i així desbloquegin la presumpta comanda.

De moment, aquestes estafes s'estan donant a Màlaga, registrant-se una víctima al dia. Tot i que el més probable és que puguin estendre els seus enganys per la resta del país. Per això exigeixen molta precaució a hostalers i comerciants.

La Policia Nacional detecta una gran planificació a l'estafa

La Policia Nacional explica que els delinqüents tenen molt ben planificada la seva estratègia. Realitzen les trucades en horari d'atenció al públic, i gairebé sempre solen disposar de dades de caràcter personal. Tant del responsable de l'empresa com dels empleats.

Aquest tipus d'informació l'aconsegueixen a través de consultes a les xarxes socials o se la trauen al treballador amb qui parlen. Aquests estafadors fins i tot arriben a fer creure a l'empleat que en aquests instants estan reunits amb el seu cap.

Intenten jugar amb la immediatesa, perquè a la víctima no tingui temps de pensar. Exigeixen el pagament urgent d'una sanció per part d'un organisme públic o l'abonament d'uns diners perquè els arribi una comanda de missatgeria.

Però en el seu intent per enganyar el treballador van un pas més enllà. Li demanen el número de telèfon personal avisant-li que una companyia de repartiment o una entitat pública es posarà en contacte amb ells. D'aquesta manera, al cap de pocs segons trucaran al mòbil i sense penjar la línia del negoci, tindrà un doble contacte amb els delinqüents.

Així es garanteix que l'empleat quedi incomunicat i no pugui confirmar amb el seu superior tot allò que li estan explicant. En general, els estafadors convencen les víctimes perquè facin el pagament en criptomonedes o a través de targetes prepagament. Així no deixen cap mena de rastre.

L'avís de la policia a tenir en compte

La Policia Nacional avisa que les sancions mai no es notifiquen per telèfon. A més, afegeixen que s'ha de desconfiar d'aquelles trucades en què ens demanen el número personal.

Recorden, també, que les multes o comandes de les companyies de repartiment mai no s'abonen per mitjà de criptomonedes o targetes de prepagament. En cas de tenir algun tipus de dubte, seria convenient penjar i posar-se en contacte amb l'entitat per la qual es fan passar.

Tampoc estaria de més comunicar el cas a la Policia Nacional perquè alerti la resta de la ciutadania.

➡️ Societat

Més notícies: