Imatge de fons d´una oficina del BBVA i una altra en primer pla d´una dona amb gest de sorpresa
SOCIETAT

BBVA rep una crida d'última hora de l'OCU: el que demanen al banc

El BBVA ofereix productes amb altes rendibilitats a altres països, però els ciutadans espanyols no hi poden accedir

El BBVA es troba al punt de mira de les organitzacions d'usuaris. Pel que sembla, l'entitat bancària ofereix productes en unes condicions molt avantatjoses a través de la filial italiana. Tot i això, els espanyols no tenen la possibilitat de contractar-los, i a més han de conformar-se amb remuneracions molt més baixes.

Al país transalpí ofereixen dipòsits a un any amb rendibilitats del 4,25%. Els nous clients, a més a més, disposen de comptes corrents sense comissions amb remuneració del saldo al 4%. Cosa que difícilment es pot trobar al nostre país.

De fet, el BBVA no presenta cap mena de compte remunerat a Espanya, segons l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU). Només hi ha disponible un dipòsit amb una rendibilitat del 0,65% en 13 mesos, condicionat a la contractació d'un fons d'inversió.

El BBVA discrimina l'usuari espanyol

Denuncien, a més, que la discriminació del BBVA a l'usuari espanyol no s'hi atura. I és que impedeixen que puguin contractar aquests productes financers amb la filial italiana. Els reclamen un NIF i un número de telèfon italià, aclarint també que la promoció només serà vàlida per als residents en aquest país.

Carreguen amb duresa contra el banc, en entendre que "el dret comunitari advoca per la lliure circulació de capitals". I posen com a exemple el que fan altres entitats com les franceses que "ofereixen el seu Livret A sense limitar la seva contractació a ciutadans no residents". L'única cosa que imposen és que siguin comunitaris.

Les condicions del BBVA a Itàlia

El BBVA té uns 400.000 clients a Itàlia. I entre les promocions més interessants hi ha un dipòsit a 12 mesos al 4,25% amb un saldo màxim de 50.000 euros.

També hi ha un compte corrent que rendeix al 4%. A això se li uneix a més una devolució del 4% de les compres fetes amb la targeta de dèbit. Una cosa poc habitual al nostre país.

Ara, el BBVA està obligat a donar explicacions al ciutadà espanyol. L'OCU ja ha traslladat la queixa al Defensor del client de l'entitat i al Banc d'Espanya. Consideren que cal prendre mesures perquè els usuaris del nostre país no se sentin maltractats amb aquestes decisions.

Tampoc no cal passar per alt que la companyia financera va tancar l'exercici passat amb un benefici net de 8.019 milions d'euros. Són unes xifres de rècord que van estar condiciones per l'augment dels tipus d'interès, que en només un any van escalar del 0% al 4,5%.

➡️ Bancs ➡️ Societat

Més notícies: