Avís dels Mossos als clients de BBVA: la nova estafa que preocupa molt
El BBVA, víctima d'una nova suplantació d'indentitat
Els Mossos d'Esquadra alerten d'una nova estafa. Una coneguda entitat bancària ha estat víctima de suplantació d'identitat i, mitjançant la tècnica del phishing, estan intentant obtenir informació confidencial dels clients.
L'entitat bancària afectada és el BBVA, així ho ha informat el cos de policia catalana a través de la xarxa social X. “Tornen a suplantar el BBVA amb aquest #phishing”, publicaven.
A l'esmentat tweet, aclareixen: “Si reps aquest correu en què et diuen que t'han bloquejat l'app, esborra'l”. I adjunten una captura de pantalla del tipus de correu que estan enviant els estafadors.
El BBVA, suplantat mitjançant phishing
Els avenços en tecnologia de vegades són una arma de doble tall. I és que encara que la tecnologia sol posar-nos les coses més fàcils, no sempre aporta beneficis. De vegades, es fa servir la connectivitat digital per usurpar identitats, enganyar persones o fins i tot per compartir informació privada vital.
Això és el que li ha passat BBVA, l'entitat bancària que ha patit una suplantació d'identitat recentment mitjançant phishing.
Les persones que intenten suplantar la identitat de BBVA estan enviant un correu fraudulent a alguns clients de l'entitat informant-los que, suposadament, han d'actualitzar les seves dades.
“L'informem que en compliment de la normativa vigent, les entitats financeres estem obligades a mantenir actualitzada la informació sobre la naturalesa de l'activitat professional i/o comercial dels nostres clients”, es pot llegir al correu.
D'això tracta el mètode del phishing, d'enganyar els usuaris fent-se passar per entitats fiables per robar informació personal. Mitjançant el phishing envien correus electrònics, missatges o fan trucades que semblen legítims, però el seu objectiu és obtenir dades sensibles com contrasenyes o detalls bancaris.
Per aquest motiu, el suposat correu del BBVA insta a fer clic a un enllaç extern. En aquest correu electrònic adverteixen al client que “en cas de no disposar de la informació actualitzada, ens veurem obligats a limitar-ne l'accés a la línia oberta”. Però els enllaços dirigeixen a llocs web falsos, els quals imiten l'aparença del lloc oficial del banc.
El cert és que cal tenir present que el BBVA o altres institucions financeres mai no sol·licitarien informació delicada per aquest canal. Una entitat bancària mai no demanarà que facilitis contrasenyes o números de compte a través de correus electrònics no segurs o de missatges de text. Mai s'ha de fer clic en enllaços desconeguts, ni respondre a missatges que sol·licitin dades confidencials.
La clau per protegir-se d'aquest tipus d'estafes és la precaució. Si es rep alguna comunicació inesperada que demana informació confidencial, és fonamental verificar l'autenticitat de la font.
Cal desconfiar d'enllaços desconeguts o sol·licituds inusuals de dades personals, i recorda que mai no demanaran aquest tipus d'informació per mitjans que puguin comprometre la seguretat de les teves dades.
Més notícies: