L'alegria que acaba de donar Bonpreu a tots els seus treballadors
Bonpreu ha emès un comunicat en què s'informa que el salari dels seus treballadors augmentarà un 17%
Bonpreu ha pres una decisió amb els seus empleats. La coneguda cadena de supermercats catalans ha decidit incrementar un 17% el salari dels seus treballadors a partir del pròxim mes de març.
Una pujada de sou de la qual es veuran beneficiats, especialment, els empleats que treballen en els seus establiments. Així ho ha assegurat Bonpreu mitjançant un comunicat.
Bonpreu posa en marxa una nova política retributiva
Bonpreu ha pres la decisió de posar en marxa una nova política retributiva, la qual es començarà a posar en marxa aquest pròxim mes de març. Els treballadors, especialment els dels seus establiments, es beneficiaran d'una pujada salarial d'un 17%.
Però això no és tot. A més d'aquesta pujada del 17%, Bonpreu també preveu posar en marxa un increment gradual addicional de fins a un 15,7% dels sous en un període de 4 anys a mesura que es vagin assolint certs objectius.
Albert Aranda, director de Persones del grup Bonpreu, ha assegurat que aquest increment de sou és un “reconeixement a la feina”. I gràcies a aquest canvi, els treballadors del grup Bonpreu tindran els “salaris més competitius del sector”.
A més, fa dos anys que la cadena va activar un pla de conciliació per atendre les demandes dels treballadors. Un pla que recull mesures com una “major flexibilitat per als caps de setmana de descans i millors horaris per a totes les persones treballadores dels establiments”.
Segons el portal Glassdor, el salari base actual d'alguns càrrecs a Bonpreu són els següents:
- Caixer/a: 13-15.000 euros.
- Reposador/a de supermercat: 8-18.000 euros.
- Xarcuter/a: 13-16.000 euros.
- Mosso de magatzem: 13-23.000 euros.
- Transportista: 16-17.000 euros.
Bonpreu, envoltat de polèmiques per l'origen dels seus productes
Recentment, Bonpreu ha acaparat molts titulars arran de descobrir l'origen d'alguns dels seus productes. I és que amb els agricultors tallant diverses carreteres per exigir una competència lleial —entre altres coses—, són molts els clients que s'han fixat en l'origen de molts dels productes de supermercats com Bonpreu i Ametller Origen.
Totes dues cadenes defensen els productes de proximitat, encara que això no sempre és possible. “Sempre que ens resulta possible disposem de productes de proximitat, però malauradament de vegades hem de recórrer a altres procedències per qüestions de temporalitat, qualitat, volum de producció, etc.”, justificaven des de la cadena.
Una explicació que no ha acabat de convèncer alguns dels seus clients, que s'han continuat queixant per alguns productes que no són de proximitat.
No obstant això, la cadena també ha pres alguna decisió molt aplaudida recentment. Un exemple d'això és la iniciativa que han tingut amb les anomenades ‘Hores tranquil·les’, en què disminueixen el soroll i atenuen els llums dels seus establiments. Tot això per “afavorir la compra a persones amb autisme i hipersensibilitat sensorial”.
Més notícies: