Plànol general d'una aula escolar on s'aprecien dues files de pupitres
POLÍTICA

Un nou estudi revela el drama del sistema educatiu actual

Les polítiques en educació provoquen cada vegada més incultura entre la població jove

Qui ho diria que un model educatiu basat en projectes, competències i altres ocurrències tindria greus conseqüències en les noves generacions. No són pocs els experts en educació que fa anys que avisen dels perills d'abandonar la memorització, la cultura de l'esforç, el reforç de la lectura o degradar la figura dels docents. I, després de gairebé tres dècades d'aquestes polítiques, ara comencen a aflorar els problemes.

S'ha parlat molt dels resultats desastrosos de l'últim 'Informe PISA'. Especialment ho van ser a Catalunya, pionera en això que anomenen “innovació educativa” gràcies al poder que se li ha donat a sectors 'pedagogistes' com la polèmica Fundació Bofill. Aquí, tot aquest corrent només ha provocat que l'educació catalana s'hagi situat a la cua d'Espanya i d'Europa, segons aquest informe que serveix per avaluar l'estat dels sistemes educatius d'arreu del món.

Noves dades alarmants

Ara, un nou lliurament de l''Informe PISA' ha donat una nova mostra del declivi que pateix aquest model educatiu. I ho ha fet amb unes dades molt alarmants. Concretament, aquest nou estudi de PISA reflecteix la incultura financera que predomina en els nostres joves.

Un de cada quatre joves espanyols de 4t d'ESO no saben què és un salari. El concepte 'pressupost' és una cosa desconeguda per al 30%. Fins a un 34% dels alumnes de 15 anys no saben què és un préstec hipotecari. I un 52%, és a dir, més de la meitat, no saben què és un pla de pensions.

La gravetat dels pèssims coneixements financers que tenen els nostres joves és tan gran que Espanya se situa 11 punts per sota de la mitjana dels països participants en aquest informe. A més, mentre que a la resta d'Estats un total de l'11% d'alumnes aconsegueixen un resultat d''excel·lent', aquí només s'arriba al 5% del total.

➡️ Política

Més notícies: