Neix una plataforma perquè tornin els mètodes clàssics d'ensenyament a Catalunya
Quatre-centes famílies demanen a la Generalitat que 'deixi d'aplicar innovacions educatives experimentals'
Abans o després havia de cristal·litzar el descontentament amb l'educació per projectes. Els mals resultats de l'informe PISA van ser el disparador d'una realitat que molts professors ja denunciaven.
Ara, una iniciativa popular de pares vol aconseguir firmes per proposar a la Generalitat tornar als mètodes clàssics d'educació. Denuncien que els fills han estat conillets d'índies d'un sistema que els fa incompetents. La seva reivindicació és força intuïtiva quan es tracta d'educació: que es formi en coneixements i continguts.
Es qüestiona el model per projectes
Els resultats de l'informe PISA ofereixen poc marge a la interpretació i a l'anàlisi. Van ser desastrosos. Catalunya és a la cua d'Espanya i de gran part de l'OCDE a nivell educatiu.
Això ha estat la confirmació per a molts que el model educatiu imperant no funcionava. És el conegut com a “model per projectes”. Molts han estat els seus crítics, que consideren que els famosos “projectes” són en detriment dels continguts. Així com de la inculcació de valors com ara la disciplina o l'esforç.
A Catalunya, PISA va provocar un petit vendaval polític a Educació que es va resoldre amb el cessament d'un subaltern. Per tota la resta, l'estructura és la mateixa. La Fundació Bofill rep més diners que mai i el Departament d'Educació va donar totes les explicacions possibles – fins i tot la sobrerepresentació de l'alumnat immigrant – menys la del possible fracàs del model educatiu.
Una nova plataforma
I com que la societat tendeix a anar per lliure quan hi ha una forta desafecció política, ara ha sorgit un moviment popular que busca revertir aquesta situació. Al voltant de 400 famílies han creat la 'Plataforma per la recuperació del nivell educatiu públic'. A tots els efectes, aquesta “recuperació” consisteix a tornar als mètodes d'ensenyament tradicionals.
Han penjat un manifest a la pàgina de recollida de firmes changue.org des del qual demanen suport popular. "Demanem que el Departament d'Educació i el Govern de la Generalitat deixin d'aplicar innovacions educatives experimentals sense garanties i la creació d'un currículum estructurat basat en el coneixement i que atengui les reivindicacions dels docents que estan a peu d'aula, per recuperar el model educatiu que funciona i que té evidència científica”.
El primer objectiu d'aquesta plataforma és aconseguir 1.500 signatures i traslladar aquest parer al Departament d'Educació. Caldrà esperar el 12 de maig per saber si la consellera Simó encara està en condicions de rebre res.
Més notícies: