Joan Laporta mira de reüll amb l'escut del FC Barcelona al fons
FUTBOL

La ruptura que pot acabar amb el Barça pagant una milionària indemnització

La directiva continua treballant per trobar noves fonts d'ingressos i es pot produir un divorci traumàtic al club


El FC Barcelona fa anys que està sumit en una greu situació econòmica. El club ha hagut de vendre actius, rebaixar la massa salarial i fer malabars per poder incorporar jugadors, inscriure'ls i estar dins dels límits que marca la Lliga. La despesa de l'entitat a l'últim mercat d'estiu, els 3,5M per fitxar Oriol Romeu, posa en relleu la magnitud del problema.

És per això que fa temps que el Barça treballa a trobar noves fonts d'ingressos i patrocinis que suposin una bona entrada de diners per a les arques del club. L'acord amb Spotify va ser un dels més sonats, i l'empresa musical apareix imprès a la part davantera de la samarreta del primer equip masculí. A més, l'estadi va canviar el seu nom a Spotify Camp Nou.

La ruptura al Barça que podria desembocar al pagament d'una quantiosa compensació: així està la situació

El Barça ha rebut ofertes per patrocinar la samarreta. Una de les empreses que va entrar en escena és Puma, que ha posat sobre la taula una quantitat de diners molt suculenta: 200 milions d'euros fixos per temporada, segons ha informat el diari 'Sport'.

El club té un acord amb Nike des del 1998, però la relació entre les dues parts és tensa des de fa un temps. Hi ha tres demandes pendents de resolució, i el Barça creu que podria guanyar més diners. L'entitat rep uns 105 milions anuals, i l'enllaç acaba el 2028.

Aquest diumenge han sortit noves notícies sobre això. 'Más Que Pelotas' ha explicat que Nike ha pujat l'oferta lleument pel que fa a la quantitat fixa, i que els bonus es poden negociar. A més, actualment el contracte està supeditat als títols que guanya el Barça i l'empresa paga més o menys en funció dels objectius aconseguits.

Puma, per la seva banda, ofereix gairebé el doble de diners, i ha proposat la lliure elecció a l''E-Commerce' - el Barça podria vendre samarretes a tot el món-, i llibertat logística.

Tot això fa que el Barça prengui la decisió de canviar de marca i, per tant, pugui trencar l'acord amb Nike. Segons ha explicat 'Más Que Pelotas', l'empresa ha calculat que, en cas d'arribar a judici, el club hauria de pagar 350 milions d'indemnització en cas de trencar el contracte.

Joan Laporta ja va parlar sobre la situació amb Nike

En una entrevista recent, el president Joan Laporta va parlar sobre la situació amb Nike. "Tenim una situació que no és la desitjada", ha assenyalat, i ha dit que "el mercat ens paga el doble que Nike. Més que un espònsor és un partner, però en els moments de dificultat no s'ha presentat".

Atesa la situació, Laporta va plantejar l'opció de crear una marca Barça per fer samarretes a través de BLM, però "hi ha opcions més segures".

➡️ FC Barcelona ➡️ Futbol

Més notícies: