Joan Laporta, entre dos gegants, només farà el millor per al FC Barcelona
Adidas està esperant la resolució entre Nike i el FC Barcelona en una renegociació amb un dels seus clubs estrella
El FC Barcelona està mirant contínuament per la seva situació econòmica. Per això, necessiten seguir millorant els seus convenis per no patir tant a cada situació de mercat. De moment i amb la tornada de Joan Laporta, el club continua viu. Han estat moltes les operacions que han hagut de tramitar per salvar els mobles, però es mantenen drets.
Això sí, actualment, Joan Laporta té obert un nou front que pot ser decisiu per al futur del club. I és que aquesta vegada entren en escena els gegants Adidas i Nike. De fet, segons les últimes informacions, hi ha la possibilitat que el FC Barcelona canviï de patrocinador si la renegociació amb Nike no va bé.
Estimar en temps regirats
Tothom sap que el FC Barcelona i Nike porten una relació comercial d'anys. La marca nord-americana és un dels grans socis dels culers. Si tot va bé, aquest enllaç podria allargar-se fins al 2028, que és la data esmentada a l'últim contracte entre les dues parts.
Es parla d'una xifra que supera els 100 milions d'euros els que rep el FC Barcelona. La situació actual, que no és la pitjor, però tampoc la millor, necessita més recursos.
Per això, el FC Barcelona està renegociant amb Nike. La idea dels catalans és aconseguir més ingressos amb noves clàusules. A més, continuar explotant l'associació i arribar a un acord de més anys i de millors condicions entre tots dos.
El FC Barcelona ho està intentant de totes maneres. El seu objectiu és convèncer la marca per donar el naming right de l'Estadi Olímpic Lluís Companys. El canvi de nom favorable a Nike seria només mentre acaben l'obra del nou Camp Nou. Tot i això, aquest facto depèn directament d'un tercer: l'Ajuntament de Barcelona, que avui dia continua tenint la propietat de l'espai.
A l'aguait del FC Barcelona
Adidas estaria molt pendent a aquest final, ja que el resultat de l'acord entre Nike i el FC Barcelona podria ser favorable per a la marca alemanya. El Barça és el club que sempre se li ha resistit als teutons. Els dels Estats Units, per la seva banda, van veure abans que ningú el potencial del club i van fer l'estrenyiment de mans comercial a temps.
Tot i les possibilitats d'Adidas, resulta molt complicat que finalment passi una ruptura amb la marca que vesteix el FC Barcelona. A aquest fet, se suma la dada que el màxim rival, el Reial Madrid, té Adidas com a soci principal.
Tot i que la desvinculació amb Nike és improbable, una altra marca emergent que està creixent últimament és Puma, que podria intentar alguna cosa amb els blaugrana.
Més notícies: