Una dona amb expressió de sorpresa davant d?una sucursal del banc Santander i un signe d?exclamació vermell.
ECONOMIA

Avís urgent de Banco Santander: el gest que et pot arruïnar en segons

No caiguis en el parany dels ciberdelinqüents i segueix aquests 'tips' de Banco Santander per evitar disgustos

Banco Santander ha emès una alerta urgent sobre una estafa creixent coneguda com a "smishing". Aquest tipus de frau implica l'enviament de missatges SMS que aparenten ser d'institucions legítimes, com bancs, amb l'objectiu d'obtenir informació personal i financera de les víctimes.

Banco Santander envia un comunicat urgent: alerta amb el smishing

El smishing és una variant del phishing que es realitza a través de missatges de text. Els estafadors envien SMS que semblen provenir de fonts fiables, com Banco Santander, informant sobre suposats problemes amb el compte bancari. O bé sol·licitant la verificació de dades.

Una dona amb expressió preocupada sosté un telèfon mòbil que mostra una aplicació de banca en línia amb detalls de compte i moviments recents.

Aquests missatges solen incloure enllaços a llocs web fraudulents que imiten els oficials. En introduir informació en aquestes pàgines, els delinqüents obtenen accés a dades sensibles. El que pot resultar en el robatori d'identitat i pèrdues econòmiques significatives.

Recomanacions per protegir-se d'aquest perillós frau

Si rep un SMS que afirma ser de Banco Santander o una altra entitat, i sol·licita informació personal o financera, dubti de la seva autenticitat. Els bancs mai no sol·liciten dades confidencials a través de missatges de text.

  • No faci clic en enllaços sospitosos: Eviti accedir a enllaços inclosos en missatges de remitents desconeguts o no verificats. Aquests enllaços poden dirigir-lo a llocs web fraudulents dissenyats per robar la seva informació.
  • Verifiqui l'autenticitat: Si té dubtes sobre la legitimitat d'un missatge, comuniqui's directament amb Banco Santander a través dels canals oficials. Parlem de la seva pàgina web o línies telefòniques d'atenció al client.
  • Mantingui actualitzats els seus dispositius: Asseguri's que el seu telèfon mòbil i aplicacions tinguin les últimes actualitzacions de seguretat per protegir-se contra possibles amenaces.

Altres consells si sospites que és una estafa

No respongui al missatge, eviti interactuar amb el remitent del SMS sospitós. Reporti l'incident i informi Banco Santander sobre el missatge rebut. L'entitat disposa d'un correu específic per a aquests casos: phishing@gruposantander.es.

Una dona sorpresa assenyala un telèfon mòbil amb el logotip de Santander davant d'una sucursal del banc, amb un signe d'exclamació vermell al costat.

Si ha proporcionat informació personal, modifiqui les seves contrasenyes d'accés a la banca en línia i altres serveis on utilitzi credencials similars. A més, consideri presentar una denúncia davant les forces de seguretat per contribuir a la investigació d'aquests delictes.

Què evitar a tota costa, segons Banco Santander

Mai no proporcioni dades personals, contrasenyes o informació financera a través de SMS, correus electrònics o trucades no sol·licitades. No confiï en remitents desconeguts, sigui cautelós amb missatges de números desconeguts, especialment si contenen enllaços o sol·licituds d'informació.

Els estafadors solen crear un sentit d'urgència perquè les víctimes reaccionin sense pensar. Prengui's el temps necessari per verificar l'autenticitat de qualsevol sol·licitud. La precaució i la prudència són essencials per protegir-se contra el smishing i altres formes de suplantació d'identitat.

➡️ Bancs ➡️ Economia

Més notícies: