Gasolinera de Repsol plena de cotxes
SOCIETAT

El cop a la taula de Repsol després de l'última decisió de Cepsa

Repsol sembla disposada a iniciar una batalla comercial contra el seu principal competidor

Repsol no té previst quedar-se de braços plegats després de la mesura adoptada per Cepsa. Tot apunta que es podria iniciar una intensa batalla comercial, on el gran beneficiat seria el client. Les dues companyies energètiques, a més, tenen l'avantatge que han anat deixant enrere la resta de competidors.

El darrer moviment realitzat per Cepsa ha agafat per sorpresa tot el sector. Aquesta empresa decidia recentment aconseguir la xarxa de benzineres de Ballenoil, composta per una mica més de 200 estacions de servei.

La intenció és que mantinguin la marca i es continuï explotant com una low cost, com fins ara. Els plans inicials, però, contemplen un procés d'ampliació que arribaria fins a les 500 instal·lacions.

Això suposa un cop dur per a Repsol, principalment per dos motius. A partir d'ara els sorgirà més competència a moltes zones i no tindran capacitat per competir contra aquestes benzineres de baix cost. Davant d'això, a la firma que dirigeix Josu Jon Imaz no li quedarà més remei que replantejar-se les estratègies comercials.

La companyia continua presentant xifres positives malgrat les promocions posades en marxa. Cada cop s'aposta més per descomptes agressius amb intenció de fidelitzar els clients.

I en aquest sentit, Repsol té molt de terreny guanyat gràcies a Waylet, l'aplicació amb què es facilita el pagament. Les bonificacions parteixen des dels 10 cèntims fins als 40, en el cas dels que tinguin contractat llum, gas i energia solar.

Repsol aposta pel compromís social

A Repsol, com van deixar clar a la Junta d'Accionistes del 2022, sabien que els marges es ressentirien. Les rebaixes aplicades tindrien conseqüències als seus comptes.

Però també sabien que això podria tenir efectes positius amb vista al futur. Imaz admetia que conservaven les bonificacions "per compromís social", però també perquè suposa "una inversió estratègica. Als nostres clients i al nostre negoci", apuntava.

Aquesta inversió contribuïa al creixement del negoci, alhora que incrementava els vincles amb els clients. Però en els primers nou mesos d'aquest any s'ha experimentat una millora important en els resultats.

S'està comprovant com aquesta aposta per la fidelització d'usuaris dona els fruits desitjats. Però ara hauran de moure fitxa després de la darrera operació de Cepsa. Competir contra els baixos preus que ofereixi la seva marca low cost serà el gran desafiament que es proposin per als pròxims mesos.

➡️ Societat

Més notícies: