Cepsa anuncia la novetat amb què planta cara a les benzineres 'low cost'
Cepsa adquireix les 220 benzineres de la marca Ballenoil
L'última mesura adoptada per Cepsa promet plantar cara a les benzineres low cost. Sens dubte, es tracta d'un moviment sorprenent que ha agafat per sorpresa la competència.
La petroliera ha adquirit la xarxa de benzineres de Ballenoil. Aquesta companyia de baix cost compta amb més de 220 estacions de servei a tot el país. A partir d'ara passaran a engrandir la llista de benzineres de Cepsa, que ja disposa de més de 2.000 al mercat ibèric. En principi no es preveuen canvis excessius.
La intenció és que la marca Ballenoil es mantingui, igual que el model de negoci. Amb aquesta operació, la companyia que dirigeix Maarten Wetselaar busca fer-se un lloc en un mercat cada cop amb més demanda, publica El Mundo. I és que l'alt preu dels combustibles està empenyent molts conductors a omplir el dipòsit a les low cost.
Cepsa aposta per una empresa en creixement
Cepsa es farà càrrec de les 220 benzineres que té Ballenoil a Espanya. Durant els darrers anys s'ha pogut comprovar el creixement important d'aquest negoci. La clau de l'èxit rau en un servei àgil les 24 hores, presència de personal en horari comercial i servei d'autorentatge.
Aquest tipus d'empreses de baix cost i que operen de manera independent ja representen el 30% de les estacions de servei a Espanya. Des de Cepsa confirmen que el pla de creixement de la marca preveu arribar a les 500 benzineres el 2027.
També tenen previst convertir Ballenoil en un referent en matèria de sostenibilitat dins del sector low cost. Per això incorporaran la venda de biocombustibles i una major oferta de punts de recàrrega elèctrica.
El creixement de la signatura de baix cost ha estat constant des de la seva implantació al nostre país. Entre el 2021 i el 2022 va aconseguir incrementar la facturació més d'un 50%.
Es va passar d'ingressar 300 milions d'euros a 470 milions, segons l'Observatori Sectorial DBK d'Informa. Pel que fa al desemborsament realitzat per Cepsa en aquesta operació, les xifres no han transcendit.
Les mesures que adopten les principals benzineres
Des de fa temps, les benzineres low cost han anat guanyant terreny a les grans companyies petrolieres. A Cepsa o Repsol no els ha quedat més remei que anar incorporant nous serveis per diferenciar-se dels seus rivals.
Disposen de recollida de paqueteria, bugaderia o de productes frescos i menjar per emportar, entre altres coses. Sense oblidar-nos tampoc de les targetes de fidelització amb què es poden obtenir importants descomptes en els proveïments.
Més notícies: