Què és la línia vermella, la nova marca vial que la DGT està implantant a Espanya?
La DGT sorprèn els conductors amb aquesta marca cridanera que pretén reduir el nombre d'accidents i que, fins ara, no s'havia vist
La Direcció General de Trànsit (DGT) sorprenia recentment els conductors espanyols amb una nova marca a les carreteres. Es tracta d'una cridanera línia vermella a la carretera que descol·locava molts usuaris, que desconeixien el seu veritable significat.
De moment, la primera actuació s'ha desenvolupat a l'A-355, entre els municipis de Marbella i Cártama. Se'l coneix com la 'carretera de la por' i no n'hi ha per menys. L'any passat, en un tram de només 10 quilòmetres, van morir una desena de persones.
En vista d'això, a la DGT no li ha quedat més remei que prendre mesures. Aquest senyal viari s'ha introduït per separar els dos carrils d'aquesta carretera de doble sentit. D'aquesta manera pretenen advertir els conductors sobre la prohibició d'avançar en aquest tram.
Reemplaça així la tradicional línia contínua de color blanc que encara es continua utilitzant en la majoria de vies. Amb això es pretén conscienciar els usuaris del perill que amaga aquest tram. A més, s'instal·laran quatre radars pedagògics i cartells digitals perquè hi hagi també una reducció de la velocitat.
La DGT explica els motius per aquesta decisió
Són diversos els motius que han portat la DGT a pintar de vermell la zona central de la carretera. En aquest cas, se situa la marca a l'alçada del municipi de Coín. Assenyalen que feia un temps que contemplaven aquesta opció.
Principalment per l'augment de vehicles que circulen per aquesta zona i per l'elevat nombre de víctimes mortals. Des que s'inaugurés fa una dècada, aquest tram ha comptabilitzat infinitat d'accidents.
Expliquen que durant els darrers anys han intentat implantar diferents solucions per contenir la incidència. Entre altres coses s'han afegit més baranes, a més de col·locar més senyals de trànsit. Però pel que es desprenen de les estadístiques de la DGT, això no ha estat suficient.
Des de la Junta d'Andalusia, encarregada de posar aquesta mesura dissuasiva, es mostren confiats. Creuen que amb el pintat en vermell i els radars que s'hi instal·lin es reduirà el nombre de morts.
Cal recordar, a més, que al llarg de l'any passat van perdre la vida a les carreteres espanyoles 1.145 persones. Van ser tres menys que el 2022, però la xifra continua sent molt elevada.
Més notícies: