Imatge de fons d'una persona conduint, juntament amb una altra imatge d'un carnet de conduir i una altra amb gest sorprès

SOCIETAT

La DGT deixarà sense permís de conduir més conductors que mai: el motiu

Les autoritats es posaran molt més serioses amb les infraccions de trànsit, tant a Espanya com a la resta de la Unió Europea

La DGT es posarà més seriosa que mai amb els conductors irresponsables. Es preveu que les retirades dels carnets de conduir augmentin de forma exponencial entre els conductors de la Unió Europea. I tot per un canvi impulsat en les darreres setmanes.

Des de fa uns mesos, Brussel·les denunciava que quatre de cada deu infraccions dins del territori comunitari no prosperen. El motiu, que succeeixen en un país diferent del de l'origen del conductor que comet la infracció.

El cas és que fa molts anys que Europa intenta coordinar els organismes a través d'estratègies informàtiques i un carnet unitari que serà de tipus digital. Amb aquest, hi haurà un únic recompte de punts per tal que la retirada del carnet sigui efectiva, també fora del país d'origen del conductor.

En primer lloc, la Unió Europea sancionarà aquelles infraccions greus com ara saltar-se un semàfor, l'excés de velocitat o superar els límits d'alcoholèmia. La DGT ja n'ha pres nota de tot això.

La DGT adverteix els conductors: es dispararà la retirada de carnets

Així doncs, al Parlament Europeu s'ha aprovat per 332 vots a favor i 220 en contra un projecte que va més enllà. A més d'endurir certes normes per conducció temerària, la idea és que les retirades de carnet siguin efectives a qualsevol punt de la Unió Europea.

Així mateix, es vol acabar amb el truc dels conductors als quals se'ls treu el carnet al seu país d'origen i l'obtenen en un altre país. Tot això s'acabarà d'aquí poc. Amb tot, les retirades de carnets es dispararan a la Unió Europea i el mecanisme serà tan efectiu que trigarà menys de 30 dies a executar aquestes retirades.

Els deu primers dies es faran servir per a la comunicació entre països, 15 dies més perquè respongui el país d'origen de l'infractor. I set més per informar de la retirada al conductor sense marxa enrere.

Per si no n'hi hagués prou, Brussel·les inclourà d'aquí a poc en les infraccions greus, conduir sense carnet o certes taxes d'alcoholèmia. També, conduir per sobre del límit de velocitat de 50 km/h a la carretera i de 30 km/h en el cas de les ciutats.