Imatge de fons d'una peixateria i en primer pla una imatge de diversos cavalls

SOCIETAT

El peix amb més omega-3 que el salmó que aconsellen els experts en nutrició

Es tracta d'un peix blau, propi del Mediterrani i l'Atlàntic, que es pot trobar fàcilment a qualsevol supermercat

Els àcids grassos omega-3 són molt importants per a l'organisme. Concretament, ajuden a mantenir el cor en perfecte estat, enforteixen les neurones i prevenen els accidents de tipus cerebrovascular. Per això moltes persones inclouen a la seva dieta el salmó, perquè es considera que és molt ric en aquells.

Tot i això, ara s'ha revelat que hi ha un altre peix que té fins i tot més omega-3 que ell. Tant és així que els professionals de la nutrició aconsellen consumir-lo amb certa freqüència. Es tracta ni més ni menys que del verat.

El verat és més ric en omega-3

El verat és un peix blau que es troba amb facilitat al nostre país. A Espanya es pot comprar tant a les peixateries, al natural, com fins i tot en conserva. I en qualsevol d'aquestes dues maneres es pot i s'ha de menjar aquest aliment.

Sí, perquè, segons ha donat a conèixer la Fundació Espanyola de Nutrició (FEN), té un percentatge més alt en omega-3 que el salmó. Aquest, per cada 100 grams, atorga a l'organisme 1,64 grams dels àcids grassos esmentats, però el verat aporta 2,35 grams. Per tant, queda clar que ho supera amb escreix.

Gràcies a això, aquest peix es converteix en un fantàstic aliat a l'hora de tenir una salut envejable. És clar, perquè és útil per reduir els nivells de colesterol i la pressió arterial. Sense oblidar que contribueix a tenir un estat d'ànim millor i a augmentar la concentració, així com la capacitat de memòria.

Per aquest motiu, els professionals de l'alimentació, com l'esmentada FEN, aconsellen prendre verat. Això sí, l'ideal és no fer-ho més de dues vegades a la setmana.

El verat té altres beneficis

El verat, com a peix blau que és, a més, forma part dels superaliments que cal menjar seguint les indicacions de l'OMS. I és que també és rica en proteïnes d'alta qualitat, en calci i en potassi, així com en vitamines, especialment les de tipus B i D. Això suposa que hi hagi més motius, per tant, per incloure-la a la dieta.

Precisament aquestes propietats fan que aquest producte sigui igualment antiinflamatori, per la qual cosa serveix per tenir la gana a ratlla, cosa que pot ajudar a controlar el pes. A més, és essencial a l'hora d'aconseguir que la musculatura estigui en condicions òptimes i posa el seu granet de sorra per enfortir els ossos.

Per si no n'hi hagués prou, beneficia notablement el metabolisme i afavoreix el sistema circulatori. Alhora que manté a ratlla els triglicèrids i aconsegueix que estiguin en perfecte estat tant la pell com les mucoses.

Queda clar que el verat és un peix que cal consumir de manera habitual si es vol vetllar per la salut. N'hi ha moltes receptes per preparar-la, encara que sempre es pot menjar en conserva, amb uns pebrots rostits, i fins i tot en una amanida.