
L'última hora de Vodafone és només un avís: Movistar i Orange no tenen res a celebrar
Els grans operadors del sector comproven com durant l'últim any han perdut quota de mercat
El sector de les telecomunicacions a Espanya ha experimentat canvis significatius en l'últim any. Un dels moviments més cridaners ha estat la important caiguda de Vodafone en termes de quota de mercat.
Segons les últimes dades de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), de desembre de 2024, va ser l'operadora que més va perdre del mercat. Va registrar una caiguda del 2,56%, passant d'un 21,78% de quota a un 19,22%.
Aquesta sagnia ha estat més significativa que la soferta pels seus principals rivals, Movistar i Orange. El que posa de manifest la difícil situació en què es troba la companyia britànica. Es pot dir que en aquests instants es troba en un període de transició.

Movistar i Orange també van patir caigudes
Movistar i Orange també han experimentat descensos en la seva participació de mercat. No obstant això, les xifres no són tan alarmants com les de Vodafone.
Movistar va passar d'un 27,69% a un 26,37%, el que representa una caiguda de l'1,32%. Per la seva banda, Orange, en conjunt amb MásMóvil, que fins l'any passat sumaven un 43,17% del mercat, van veure com aquesta xifra es reduïa. En concret al 41,86%, el que implica una disminució de l'1,31%.
És cert que no han sofert pèrdues tan greus com Vodafone. Però les caigudes en la seva quota de mercat són un senyal que la competència està prenent força en el sector. Empreses com Digi estan demostrant que les operadores tradicionals no poden seguir relaxant-se.
Ha sabut aprofitar les oportunitats en el mercat amb tarifes atractives i un servei competitiu. El que els ha permès créixer de manera sòlida, especialment en un context on els consumidors busquen alternatives més econòmiques.

La pèrdua de quota de Vodafone és especialment preocupant perquè reflecteix una caiguda significativa en la confiança del consumidor. La companyia britànica ja es trobava en una situació complicada en anys anteriors. Però aquest desplom de més de dos punts percentuals ha deixat clar que la competència està guanyant terreny.
La competència de Vodafone ha d'estar atenta
Encara que Movistar i Orange no han experimentat caigudes tan dràstiques, no poden donar-se el luxe de relaxar-se. La tendència cap a la cerca de tarifes més econòmiques i la preferència per companyies més àgils està guanyant terreny.
Tant Movistar com Orange hauran de posar en marxa noves estratègies per evitar perdre més quota de mercat davant nous actors en el sector. Malgrat la seva mida i la seva infraestructura, el mercat de telecomunicacions és cada vegada més competitiu. I les companyies tradicionals no poden permetre's subestimar rivals més petits i flexibles.
Està clar que la caiguda de Vodafone ha de servir d'advertència per a la resta de 'gegants'.
Més notícies: