Muntatge d'un fons amb una noia usant un telèfon i davant un home enfadat mostrant els punys
SOCIETAT

L'OCU dicta sentència: la companyia de telefonia amb els clients menys contents

Una enquesta entre 14.000 socis de l'OCU deixa palès que les grans companyies són les que ofereixen un pitjor servei

L'OCU ha revelat el nivell de satisfacció que tenen 14.000 dels seus socis a l'hora de fer ús del telèfon mòbil, fix i Internet a casa o al mòbil.

El que més crida l'atenció d'aquesta enquesta és que els operadors més petits són els que deixen més contents els clients.

Els tres logos d'Orange, Vodafone i Movistar i de fons una imatge d'una persona amb un mòbil

Mentrestant, els suposadament més forts, com Movistar, Vodafone, Yoigo, Jazztel, MásMóvil o Euskaltel, queden relegats a una valoració realment paupèrrima.

L'OCU revela la companyia pitjor valorada en telefonia mòbil: Euskaltel

En primer lloc, l'OCU revela que la majoria dels operadors compleixen de manera solvent en els seus serveis de telefonia per a trucades. I també aproven al' hora de connectar-se a Internet a través del telèfon mòbil.

Seu d'Euskaltel

Un 27% dels clients tenen Movistar, un 14% Vodafone i un 8% Orange i Digi. A més, un 7% posseeix Jazztel i un 36% n'utilitza algun de la resta d'operadors.

Pitors valoracions de telefonia mòbil

COMPANYIAPUNTS
Euskaltel59
Adamo63
Telecable64
Fi Network64
Vodafone65
Orange65

Pel que fa a la telefonia mòbil, les companyies pitjor valorades a nivell global són Euskaltel, Adamo i Telecable, amb 59, 63 i 64 punts respectivament. No tenen gaire millor valoració sobre això Fi Network, Vodafone i Orange, que es queden amb 64 punts la primera i 65 les altres dues grans companyies.

Queda clar, doncs, que Euskaltel és l'opció que menys agrada. Una companyia que no té una quota de mercat gaire alta.

En valoració de telefonia fixa, Vodafone és una de les tres pitjors

Una dada demolidora que presenta aquesta enquesta és que menys el 20% dels usuaris assegura utilitzar habitualment el telèfon fix. Les companyies que pitjor nota obtenen segons l'OCU són Adamo, amb 59 punts, Yoigo, amb 61 i Vodafone amb 62.

Muntatge amb un home i un gran logo de Vodafone

També és amb 62 punts Euskaltel, aquí no és la pitjor valorada. Mentre que Orange es queda amb 63 punts i MásMóvil, amb 65. La més ben valorada, en aquest cas, és O2, amb 79.

Pitors valoracions de telefonia fixa

COMPANYIAPUNTS
Adamo59
Yoigo61
Vodafone62
Euskaltel62
Orange63
MásMóvil65

Internet a casa: MásMóvil és la que deixa més descontents els usuaris

Mentrestant, la qualitat de la connexió a Internet és cada cop més important per als usuaris. I es nota que com més ràpida és la connexió més alta és la nota de satisfacció amb el servei. Dels 14.000 enquestats, el 84% té fibra òptica i un 9% es connecta gràcies a un servei de dades mòbils amb router.

Pel que fa a la valoració d'Internet a casa, MásMóvil, Jazztel i Movistar són les pitjors valorades amb 51, 52 i 53 punts respectivament. La més ben valorada sobre el servei d'Internet a casa és Parlem, amb 85 punts.

Pitors valoracions d'Internet a casa

COMPANYIAPUNTS
MásMóvil - ADSL51
Jazztel - ADSL52
Movistar - ADSL53
Orange - ADSL54
Vodafone - ADSL56
Vodafone - 4G/5G60

➡️ Societat

Més notícies: