L'OCU dicta sentència: la companyia de telefonia amb els clients menys contents
Una enquesta entre 14.000 socis de l'OCU deixa palès que les grans companyies són les que ofereixen un pitjor servei
L'OCU ha revelat el nivell de satisfacció que tenen 14.000 dels seus socis a l'hora de fer ús del telèfon mòbil, fix i Internet a casa o al mòbil.
El que més crida l'atenció d'aquesta enquesta és que els operadors més petits són els que deixen més contents els clients.
Mentrestant, els suposadament més forts, com Movistar, Vodafone, Yoigo, Jazztel, MásMóvil o Euskaltel, queden relegats a una valoració realment paupèrrima.
L'OCU revela la companyia pitjor valorada en telefonia mòbil: Euskaltel
En primer lloc, l'OCU revela que la majoria dels operadors compleixen de manera solvent en els seus serveis de telefonia per a trucades. I també aproven al' hora de connectar-se a Internet a través del telèfon mòbil.
Un 27% dels clients tenen Movistar, un 14% Vodafone i un 8% Orange i Digi. A més, un 7% posseeix Jazztel i un 36% n'utilitza algun de la resta d'operadors.
Pitors valoracions de telefonia mòbil
COMPANYIA | PUNTS |
Euskaltel | 59 |
Adamo | 63 |
Telecable | 64 |
Fi Network | 64 |
Vodafone | 65 |
Orange | 65 |
Pel que fa a la telefonia mòbil, les companyies pitjor valorades a nivell global són Euskaltel, Adamo i Telecable, amb 59, 63 i 64 punts respectivament. No tenen gaire millor valoració sobre això Fi Network, Vodafone i Orange, que es queden amb 64 punts la primera i 65 les altres dues grans companyies.
Queda clar, doncs, que Euskaltel és l'opció que menys agrada. Una companyia que no té una quota de mercat gaire alta.
En valoració de telefonia fixa, Vodafone és una de les tres pitjors
Una dada demolidora que presenta aquesta enquesta és que menys el 20% dels usuaris assegura utilitzar habitualment el telèfon fix. Les companyies que pitjor nota obtenen segons l'OCU són Adamo, amb 59 punts, Yoigo, amb 61 i Vodafone amb 62.
També és amb 62 punts Euskaltel, aquí no és la pitjor valorada. Mentre que Orange es queda amb 63 punts i MásMóvil, amb 65. La més ben valorada, en aquest cas, és O2, amb 79.
Pitors valoracions de telefonia fixa
COMPANYIA | PUNTS |
Adamo | 59 |
Yoigo | 61 |
Vodafone | 62 |
Euskaltel | 62 |
Orange | 63 |
MásMóvil | 65 |
Internet a casa: MásMóvil és la que deixa més descontents els usuaris
Mentrestant, la qualitat de la connexió a Internet és cada cop més important per als usuaris. I es nota que com més ràpida és la connexió més alta és la nota de satisfacció amb el servei. Dels 14.000 enquestats, el 84% té fibra òptica i un 9% es connecta gràcies a un servei de dades mòbils amb router.
Pel que fa a la valoració d'Internet a casa, MásMóvil, Jazztel i Movistar són les pitjors valorades amb 51, 52 i 53 punts respectivament. La més ben valorada sobre el servei d'Internet a casa és Parlem, amb 85 punts.
Pitors valoracions d'Internet a casa
COMPANYIA | PUNTS |
MásMóvil - ADSL | 51 |
Jazztel - ADSL | 52 |
Movistar - ADSL | 53 |
Orange - ADSL | 54 |
Vodafone - ADSL | 56 |
Vodafone - 4G/5G | 60 |
Més notícies: