Un home amb gest de queixa, amb una botiga de Vodafone al fons i en dos cercles, els logos d'Orange i Movistar

SOCIETAT

Ni Orange, ni Movistar: la companyia de telefonia amb més queixes, segons l'OCU

La majoria de reclamacions en aquesta empresa de telecomunicacions són per qüestions de facturació

L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) acaba de revelar el nom de l'empresa del sector de les telecomunicacions amb més reclamacions. Segons es desprèn del seu últim informe, no es tracta ni de Movistar ni d'Orange.

Aquesta entitat compta amb una plataforma on els ciutadans poden traslladar-ne les queixes. A través seu es poden conèixer els àmbits on menys es respecten els interessos dels ciutadans. I a partir d'aquí s'adoptarien les possibles mesures.

L'OCU confirma que l'empresa amb més reclamacions el primer trimestre de l'any va ser Vodafone. De les més de 17.000 queixes rebudes, 653 van ser de l'operador de telefonia. Tot i això, adverteixen que la resta de companyies, com Movistar, Orange, Yoigo o Jazztel, també resulten problemàtiques per als usuaris.

L'OCU revela el motiu d'insatisfacció

En el cas de Vodafone, el problema més gran que troben els consumidors fa referència a la facturació, indica l'OCU. Sobretot pel que fa a canvis de tarifes i càrrecs incorrectes.

A l'àmbit de béns de consum, més de la meitat de les queixes són a causa de les comandes i dificultats amb els lliuraments. Per la seva banda, al sector bancari, el final dels contractes, el finançament i l'ocupació de targetes concentren la majoria de reclamacions.

Si ens centrem en les empreses de gas i electricitat, dues de cada tres queixes són motivades per la facturació, activació o tall del subministrament. Pel que fa als serveis de consum, els usuaris solen protestar sobretot per l'execució del servei, els problemes de pagaments i les condicions dels contractes.

Les companyies que segueixen de prop Vodafone

Vodafone encapçala aquesta classificació de queixes, però el segueixen de prop Wallapop i Farmaferoles. La quarta posició recau a Cecotec, mentre que la cinquena és per a Correos Express. El top 10 el completen Endesa, Amazon, Seur, Vueling i Orange, a la desena plaça.

Per trobar Movistar caldria retrocedir fins al lloc 12è, a Yoigo al 16è, mentre que Jazztel se situa al 25è.

Les empreses amb més reclamacions el primer trimestre del 2024, segons l'OCU

PosicióEmpresaQueixes
1rVodafone653
2nWallapop583
3rFarmaferoles382
4tCecotec343
Correos Express328
Endesa 307
Amazon288
Seur282
Vueling232
10èOrange227
12èMovistar209
16èYoigo177
25èJazztel133

Des de l'OCU expliquen que quan hi ha un augment de queixes en un sector o una empresa concreta es dona la veu d'alarma. A partir d'aquí s'inicien una sèrie d'investigacions i contacten amb la mateixa companyia per sol·licitar informació o imposar una denúncia. Admeten que amb la plataforma Reclamar s'intenta garantir els drets dels consumidors.

➡️ Societat

Més notícies: