El gerro d'aigua freda de l'OCU que fa tremolar Orange, Movistar i Vodafone
L'OCU revela que els usuaris estan més satisfets amb els serveis i les atencions que presten altres operadors
L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) acaba d'emetre una dada demolidora. Els millors serveis de telefonia i internet no els presten les grans companyies com Movistar, Vodafone o Orange. Així ho revela una enquesta realitzada a 14.000 usuaris.
Els clients mostren un grau més alt de satisfacció amb altres empreses més petites. És el cas, per exemple, de Parlem, Pepephone o Simyo, que encapçalen aquesta classificació particular. Els usuaris valoren sobretot tenir una connexió d'Internet ràpida i una bona cobertura del mòbil.
L'OCU va preguntar pel grau de satisfacció, la gestió i la presentació de factures o l'atenció al client. En aquest sentit, molt per sobre de les populars Movistar o Vodafone hi ha Parlem, que és la més ben valorada, juntament amb Pepephone. Els més criticats són Euskaltel i Vodafone.
Es repeteix un escenari molt similar quan es consulta per la satisfacció al servei prestat, tant de telefonia com d'Internet. Els clients ressalten el bon paper de Parlem i Pepehone, mentre que els grans operadors ocupen llocs més endarrerits.
L'OCU indica que en telefonia mòbil triomfen els petits
L'OCU confirma que la majoria d'empreses de telecomunicacions compleixen la seva comesa quant a telefonia mòbil. Ofereixen un servei òptim tant per parlar com per connectar-se a la xarxa. Movistar ocupa el 27% del mercat, davant del 14% de Vodafone i el 8% d'Orange i Digi.
En aquest rànquing, Parlem ocupa la primera plaça, seguit per Pepephone, O2, Guuk i Simyo, amb una valoració excel·lent per part de l'usuari. Dentre les grans companyies, la que obté una major puntuació és Movistar amb 74 punts de satisfacció.
Valoració telefonia mòbil
Companyia | Punts |
Parlem | 86 |
Pepephone | 85 |
O2 | 82 |
Guuk | 80 |
Simyo | 79 |
Digi | 78 |
Avatel | 78 |
Lowi | 75 |
Virgin Telco | 75 |
PTV Telecom | 74 |
Movistar | 74 |
Racctel+ | 74 |
Jazztel | 70 |
Més mòbil | 69 |
R | 69 |
Yoigo | 67 |
Orange | 65 |
Vodafone | 65 |
Finetwork | 64 |
Telecable | 64 |
Adamo | 63 |
Euskaltel | 59 |
L'OCU confirma l'aposta per les petites operadores a Internet
Pel que fa a la connexió a internet, els clients consultats per l'OCU busquen que sigui el més ràpid possible. El 84% compta amb fibra òptica, mentre que un altre 9% ho efectua mitjançant un servei de dades mòbils amb router. La resta ho feia per ADSL (ja inactiu) o un altre tipus.
El millor servei el presta també Parlem, seguit de Simyo i Pepephone. Pel que fa a Movistar, Vodafone i Orange, ocupen llocs intermedis i fins i tot baixos de la classificació.
Valoració d'Internet a casa
Companyia | Puntuació |
Parlem (Fibra) | 85 |
Simyo (Fibra) | 84 |
Pepephone (Fibra) | 82 |
O2 (Fibra) | 81 |
Digi (Fibra) | 80 |
Guuk (Fibra) | 75 |
Lowi (Fibra) | 74 |
Movistar (Fibra) | 73 |
Telecable (Fibra) | 72 |
Virgin (Fibra) | 71 |
R (Fibra) | 71 |
Jazztel (Fibra) | 71 |
Orange (Fibra) | 69 |
Finetwork (Fibra) | 69 |
Adamo (Fibra) | 68 |
Jazztel (4G/5G) | 67 |
Mésmòbil (Fibra) | 67 |
Yoigo (Fibra) | 65 |
Euskaltel (Fibra) | 65 |
Vodafone (Fibra) | 65 |
En telefonia fixa, segons l'OCU, triomfa O2
L'OCU assegura que malgrat que cada vegada es fa servir menys el telèfon fix, encara hi ha gent que hi recorre. Pel que fa a satisfacció en aquest apartat, el primer lloc recau sobre O2, seguit per Digi i Virgin Telco.
Valoració en telefonia fixa
Companyia | Puntuació |
O2 | 79 |
Digi | 74 |
Virgin Telco | 71 |
R | 71 |
Telecable | 70 |
Jazztel | 69 |
Movistar | 69 |
Més mòbil | 65 |
Orange | 63 |
Euskaltel | 62 |
Vodafone | 62 |
Yoigo | 61 |
Adamo | 59 |
Més notícies: