Muntatge amb els logos d'Orange, Movistar i Vodafone
SOCIETAT

El gerro d'aigua freda de l'OCU que fa tremolar Orange, Movistar i Vodafone

L'OCU revela que els usuaris estan més satisfets amb els serveis i les atencions que presten altres operadors

L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) acaba d'emetre una dada demolidora. Els millors serveis de telefonia i internet no els presten les grans companyies com Movistar, Vodafone o Orange. Així ho revela una enquesta realitzada a 14.000 usuaris.

Els clients mostren un grau més alt de satisfacció amb altres empreses més petites. És el cas, per exemple, de Parlem, Pepephone o Simyo, que encapçalen aquesta classificació particular. Els usuaris valoren sobretot tenir una connexió d'Internet ràpida i una bona cobertura del mòbil.

Muntatge d´un telèfon mòbil i una noia dient que no amb el dit

L'OCU va preguntar pel grau de satisfacció, la gestió i la presentació de factures o l'atenció al client. En aquest sentit, molt per sobre de les populars Movistar o Vodafone hi ha Parlem, que és la més ben valorada, juntament amb Pepephone. Els més criticats són Euskaltel i Vodafone.

Es repeteix un escenari molt similar quan es consulta per la satisfacció al servei prestat, tant de telefonia com d'Internet. Els clients ressalten el bon paper de Parlem i Pepehone, mentre que els grans operadors ocupen llocs més endarrerits.

L'OCU indica que en telefonia mòbil triomfen els petits

L'OCU confirma que la majoria d'empreses de telecomunicacions compleixen la seva comesa quant a telefonia mòbil. Ofereixen un servei òptim tant per parlar com per connectar-se a la xarxa. Movistar ocupa el 27% del mercat, davant del 14% de Vodafone i el 8% d'Orange i Digi.

Diverses persones durant la inauguració de la primera botiga a nivell nacional de DIGI, a 23 de febrer de 2023, a València

En aquest rànquing, Parlem ocupa la primera plaça, seguit per Pepephone, O2, Guuk i Simyo, amb una valoració excel·lent per part de l'usuari. Dentre les grans companyies, la que obté una major puntuació és Movistar amb 74 punts de satisfacció.

Valoració telefonia mòbil

CompanyiaPunts
Parlem86
Pepephone85
O282
Guuk80
Simyo79
Digi78
Avatel78
Lowi75
Virgin Telco75
PTV Telecom74
Movistar74
Racctel+74
Jazztel70
Més mòbil69
R69
Yoigo67
Orange65
Vodafone65
Finetwork64
Telecable64
Adamo63
Euskaltel59

L'OCU confirma l'aposta per les petites operadores a Internet

Pel que fa a la connexió a internet, els clients consultats per l'OCU busquen que sigui el més ràpid possible. El 84% compta amb fibra òptica, mentre que un altre 9% ho efectua mitjançant un servei de dades mòbils amb router. La resta ho feia per ADSL (ja inactiu) o un altre tipus.

Imatge de l'empresa Parlem Telecom

El millor servei el presta també Parlem, seguit de Simyo i Pepephone. Pel que fa a Movistar, Vodafone i Orange, ocupen llocs intermedis i fins i tot baixos de la classificació.

Valoració d'Internet a casa

CompanyiaPuntuació
Parlem (Fibra)85
Simyo (Fibra)84
Pepephone (Fibra)82
O2 (Fibra)81
Digi (Fibra)80
Guuk (Fibra)75
Lowi (Fibra)74
Movistar (Fibra)73
Telecable (Fibra)72
Virgin (Fibra)71
R (Fibra)71
Jazztel (Fibra)71
Orange (Fibra)69
Finetwork (Fibra)69
Adamo (Fibra)68
Jazztel (4G/5G)67
Mésmòbil (Fibra)67
Yoigo (Fibra)65
Euskaltel (Fibra)65
Vodafone (Fibra)65

En telefonia fixa, segons l'OCU, triomfa O2

L'OCU assegura que malgrat que cada vegada es fa servir menys el telèfon fix, encara hi ha gent que hi recorre. Pel que fa a satisfacció en aquest apartat, el primer lloc recau sobre O2, seguit per Digi i Virgin Telco.

Valoració en telefonia fixa

Companyia Puntuació
O279
Digi74
Virgin Telco71
R71
Telecable70
Jazztel69
Movistar69
Més mòbil65
Orange63
Euskaltel62
Vodafone62
Yoigo61
Adamo59

➡️ Societat

Més notícies: