Una botiga de Vodafone, amb una noia amb el polze enlaire, i al cercle, el logo de Movistar
SOCIETAT

Movistar i Vodafone llancen la bomba: ningú esperava que s'arribés a aquesta situació

Els dos operadors treballen de manera conjunta en la creació d'una empresa de fibra òptica que es dirà Fiberpass

Fa uns mesos, Movistar i Vodafone van sorprendre tothom amb un anunci que amenaçava amb canviar el panorama de les telecomunicacions. Les dues grans companyies del sector van acordar crear una empresa conjunta de fibra òptica. Aquest moviment ha captat l'atenció de tothom, ja que es tracta d'una col·laboració estratègica entre dos rivals històrics, una cosa que pocs esperaven.

Amb el pas del temps, han anat sorgint més detalls sobre aquest acord. El més recent és el nom comercial que rebrà aquesta nova societat: Fiberpass. La nova empresa es dedicarà a maximitzar l'ús de la xarxa de fibra òptica que Movistar i Vodafone han desenvolupat al país.

Se centrarà a donar el major valor possible a les infraestructures de xarxa FTTH (fibra fins a la llar). Es tracta d'una tecnologia clau per al desenvolupament de la connectivitat a internet a Espanya.

Un rètol de Vodafone, amb una noia amb gest de sorpresa, i el logo de Movistar al cercle

Movistar i Vodafone volen prestar un millor servei

L'objectiu principal d'aquesta aliança és oferir un servei de fibra òptica que cobreixi més de 3,6 milions d'unitats immobiliàries a Espanya. D'aquesta manera, els usuaris podran gaudir d'una connexió d'alta qualitat, amb un rendiment màxim de la xarxa, gràcies a les sinergies que es generaran entre Movistar i Vodafone. La nova companyia posarà tot el seu esforç a garantir que els clients rebin la millor experiència possible.

La nova societat comptarà amb un lema clar: 'Compartint junts el futur'. Amb aquest missatge, Fiberpass vol transmetre el compromís d'ambdues empreses amb el desenvolupament i la millora de la connectivitat a Espanya. Aprofitant així els seus recursos per oferir solucions més eficients als usuaris.

Una de les novetats més destacades d'aquest projecte és el nomenament de Pablo Ledesma com a CEO de la companyia. Ledesma, qui va ser director d'operacions de Telefónica Espanya durant set anys, aporta una gran experiència al nou projecte, amb 25 anys en el sector. El seu coneixement del mercat i de l'operativa de les telecomunicacions a Espanya serà clau perquè la nova companyia assoleixi els seus objectius.

Muntatge d´una noia amb un telèfon i dues fotos de dues companyies de telèfon: movistar i vodafone

Pendents de les degudes autoritzacions

Encara que l'acord entre Movistar i Vodafone ja està en marxa, encara queda un pas important per fer. L'operació està pendent de rebre les autoritzacions reguladores pertinents per part dels òrgans responsables. Aquests tràmits són essencials perquè la nova societat pugui operar de forma legal i complir amb les normatives que regeixen el sector.

Aquest pacte marca l'inici d'una nova etapa en el sector de les telecomunicacions a Espanya. Ambdós gegants han decidit compartir recursos i col·laborar per millorar el servei de fibra òptica. El que, a la llarga, es tradueix en beneficis per als usuaris.

En un món cada vegada més dependent de la connectivitat, aquest tipus de moviments són essencials. Sobretot per garantir que tots tinguem accés a una fibra de qualitat, ràpida i eficient.

➡️ Societat

Més notícies: