Trànsit en doble carretera de cotxes en el centre d'una ciutat
SOCIETAT

Canvis al carnet de conduir: pot variar l'edat mínima i imposició de més normes

Els ministres de Transports de la UE recolzen que els menors condueixin a partir dels 17 anys, sempre que ho facin acompanyats

Nous canvis al carnet de conduir. Els països de la Unió Europea han acordat aquest dilluns 4 de desembre que els joves de 17 anys puguin començar a conduir de manera acompanyada. Això sí, la normativa encara ha de ser aprovada pel Parlament Europeu.

Els ministres de Transports de la UE aposten per crear un "esquema europeu" que permeti als joves de 17 anys començar a anar al volant. Segons la nova norma, ho haurien de fer acompanyats per un major de 24 anys, que tingui el carnet des d'almenys cinc anys. Un cop complerts els 18 anys, els conductors novells podrien conduir sols.

Aquesta és la posició que prenen els ministres de transports dels 27 països que conformen la UE. Ara, la normativa haurà de superar un nou escull, ja que aquesta s'haurà de negociar amb el Consell i el Parlament Europeu

Cotxes circulant per una via de tres carrils

Es preveuen més canvis

El més important té a veure amb la reducció de l'edat mínima per conduir fins als 17 anys. Això sí, la norma -pendent d'aprovació- té excepcions. I és que a més de l'obligatorietat d'anar acompanyat per una persona de 24 anys el primer any, també es preveuen algunes restriccions.

Com, per exemple, es preveu que, amb 17 anys, només es pugui conduir al país on s'ha tret el carnet. Evitant, doncs, que el conductor novell pugui sortir dels límits del seu estat.

A més, la reforma promet “condicions més estrictes” per als conductors novells, així com una política de zero tolerància amb l'alcohol. Així mateix, els ministres de Transports de la UE també han pactat un altre canvi que inclou un carnet digital europeu. 

Un "impacte molt positiu" a Alemanya i Àustria

La Comissió Europea va presentar la proposta sabent que el sistema ja funcionava amb normalitat a Alemanya i Àustria. Segons la proposta dels titulars de Transport dels 27, la mesura ha tingut "un impacte molt positiu" als països esmentats.

L'acord entre els 27 arriba després que la Comissió Europea presentés el mes de març passat una primera proposta. Un projecte basat per reforçar la seguretat viària a tots els estats membres.

Un cop fixat el posicionament de ministres de Transports de la UE, ara el Consell i el Parlament Europeu hauran de negociar per pactar la normativa definitiva.

➡️ Societat

Més notícies: