Diverses persones assegudes en una reunió de veïns i un home amb bitllets d'euro

SOCIETAT

El president de la comunitat de propietaris té dret a un sou?

El president d'una comunitat de veïns ha d'assumir una sèrie de funcions que li poden fer perdre molt de temps

Hi ha molt pocs veïns als quals els agradi ocupar el lloc de president en una comunitat de propietaris. Són molt pocs els avantatges que reporta el càrrec davant de les responsabilitats que cal assumir. De fet, algun es pregunta si legalment és possible cobrar un sou per exercir aquest paper.

El president serà nomenat entre els propietaris dels immobles mitjançant una elecció, per un torn rotatori o sorteig. Així ho recull l'article 13 de la Llei de propietat horitzontal (LPH), que aclareix que aquesta funció es prolongarà durant un any.

Quant a una possible retribució, hi ha la possibilitat que aquesta figura disposi d'un salari. Per això cal que tingui l'aprovació de la major part de propietaris a la junta i quedi recollit a l'acta. La quantitat a percebre també es decidirà a junta, sense que el president pugui imposar-se ell mateix un sou de manera unilateral.

Als estatuts de la comunitat de propietaris ha d'aparèixer l'opció que aquest càrrec compti amb una remuneració. Perquè tiri endavant la proposta cal el suport de la majoria de propietaris que integrin l'edifici.

Però per ajustar-se el màxim possible a la legalitat caldrà que tot quedi degudament detallat. Entre això, les funcions que assumirà el president i el període de temps que cobrarà per aquest lloc. S'hi ha d'incloure, a més, la manera de fer l'abonament.

Pot ser mitjançant un contracte laboral o mitjançant un contracte mercantil. Si optés per aquesta última opció, el president hauria d'estar donat d'alta com a autònom.

Les responsabilitats del president d'una comunitat de veïns

El president d'una comunitat de veïns haurà d'assumir una sèrie de funcions. Algunes poden resultar bàsiques, però d'altres tindran més complexitat. Per tirar-les endavant, moltes vegades comptarà amb l'ajuda d'un administrador de finques, si és que el tenen contractat.

  • Convocar les juntes de propietaris.
  • Tancar les actes de les juntes.
  • Sol·licitar que cessin aquelles activitats que resultin molestes als veïns.
  • Exercir tasques de secretari de les juntes i d'administrador de la finca quan no hi hagi ningú designat.
  • Quan hi hagi administrador de finques, la seva funció serà revisar el compliment de les normes i els reglaments. També s'ocuparà de gestionar el pressupost i efectuar els pagaments que calguin.
➡️ Societat

Més notícies: