Muntatge caixer automàtic del Banc Sabadell i unes mans fent servir un mòbil
SOCIETAT

El Banc Sabadell alerta del missatge fals amb què intenten buidar els comptes

Banc Sabadell recorda que mai no sol·licitarà dades confidencials per correu electrònic o missatge de text

Banc Sabadell ha posat en alerta els clients. Molts van rebre durant els últims dies un missatge fraudulent que tenia un clar propòsit. Aconseguir apropiar-se de les dades personals dels usuaris, a més de buidar-los els comptes.

Pel que sembla, els delinqüents remeten un SMS fent-se passar per l'entitat. S'hi avisa la víctima d'una presumpta activitat sospitosa al seu compte. Per evitar possibles contratemps se'ls emplaça a punxar sobre un enllaç amb què suposadament verificarien la seva identitat.

En fer-hi clic acaben redirigint el ciutadà a un lloc web fals que guarda una gran semblança amb la pàgina del Banc Sabadell. Un cop ingressen en aquest portal se us exigirà que aporteu una sèrie de dades de caràcter confidencial. Entre ells el número del compte i contrasenya, entre d'altres.

La companyia financera ja s'ha desmarcat de la campanya i confirma que es tracta d'un frau. "Si reps un SMS com aquest que t'alerta del bloqueig temporal del teu compte o targeta per activitat sospitosa" posa especial atenció. Afegeixen que incorpora un "enllaç per verificar les dades", però adverteixen que no s'ha de clicar.

També insisteixen que "no facilitis cap dada personal ni bancària", emplaçant el client a eliminar el missatge. Recorden que mai no sol·licitaran informació tan sensible a través del correu electrònic o per missatge de text.

Com actuar si ja ha caigut al parany?

Cal dir que qualsevol persona pot caure al parany que tendeixen els delinqüents. Sobretot perquè dirigeixen una pàgina que compta amb un disseny pràcticament igual a la del Sabadell.

En cas que s'hagi fet clic a l'enllaç, facilitant algun tipus de dada, seria convenient contactar amb l'entitat. Aconsellen modificar les contrasenyes com més aviat millor per evitar qualsevol problema.

Des del banc insisteixen en la necessitat que sempre es comprovi l'autenticitat de qualsevol sol·licitud d'informació. Aquest tipus d'enganys són molt freqüents.

Els estafadors no només es fan passar per bancs, també per companyies d'energia o organismes públics com el SEPESeguretat Social o Hisenda. Amb els anys han sabut aprofitar-se dels avantatges i les facilitats que concedeixen les noves tecnologies.

Amb força freqüència, les autoritats ja adverteixen d'aquest tipus d'accions, que es repeteixen amb massa assiduïtat. D'aquí ve la importància que tothom tingui prou informació per combatre aquest tipus d'amenaces.