
Una tertuliana justifica les amenaces gihadistes a Sílvia Orriols
Marta Nebot blanqueja el terrorisme gihadista en afirmar que 'qui sembra vents recull tempestes'
L'alcaldessa de Ripoll i diputada d'Aliança Catalana al Parlament, Sílvia Orriols, està més d'actualitat que mai. Les seves crítiques a l'islam l'han convertit en objectiu tant de l'establishment polític i mediàtic com de l'islamisme radical. Els Mossos d'Esquadra han decidit posar-li escorta, atenent al risc d'un atac en ple auge del gihadisme.

La situació és molt greu, perquè posa en dubte la llibertat d'expressió d'una representant democràticament elegida. Però també posa de manifest l'actual perill de l'islamisme en ple cor d'occident.
El gihadisme ha multiplicat la seva activitat en sòl europeu des de l'inici de la guerra a Gaza. Sense anar més lluny, els Mossos d'Esquadra han hagut de muntar un operatiu especial de Setmana Santa per evitar atemptats en espais concorreguts. Interior manté el nivell quatre reforçat sobre cinc d'alerta antiterrorista.
Declaracions desafortunades
Malgrat l'amenaça greu que suposa el terrorisme islamista, una part de l'esquerra segueix entestada a blanquejar-lo i fins i tot legitimar-lo. És el cas de la periodista Marta Nebot, tertuliana del canal Cuatro.
En una intervenció molt polèmica ha justificat les amenaces de l'islamisme a Sílvia Orriols perquè “qui sembra vents recull tempestes”. Es referia a un discurs de Sílvia Orriols al Parlament on feia menció a Mahoma i la seva pederàstia. Una cosa que està sobradament documentada, però que segons la periodista “és com dir-li a Jesucrist violador”.
“Després voldràs que els islamistes no la prenguin amb tu”, va afegir. Va afirmar que Sílvia Orriols “juga a això” i que “el que vol és llenya”. Unes declaracions molt desafortunades, sobretot en el context d'amenaça gihadista en què ens trobem.
Denunciada per ERC
Sílvia Orriols ha estat notícia aquesta setmana per la petició d'ERC que s'obri un expedient contra ella al Parlament. La diputada d'Aliança Catalana va acusar en diverses ocasions Najat Driouech de misogínia per portar el vel islàmic. Els republicans consideren que podria haver incomplert el codi de conducta, i demanen que se la investigui.
Orriols està en el focus de la polèmica perquè els partits de l'establishment l'acusen de difondre missatges d'odi. En canvi, l'entorn d'Orriols creu que és víctima d'una campanya que dona més ales a l'islamisme radical. Creuen que s'està creant un caldo de cultiu que justifica la violència contra l'alcaldessa de Ripoll.
Més notícies: