Muntatge amb dos plànols mig curts de Joan Manuel Serrat i Santiago Abascal
POLÍTICA

El PSC recorre a Joan Manuel Serrat per atacar Vox

Els socialistes catalans apel·len a una 'gran aliança de la cultura'

Catalunya, un dels feus clau per a la supervivència de Pedro Sánchez el 23-J, s'ha llançat a per al vot útil. Una vegada més, en el seu moment més difícil els socialistes han recorregut al món de la cultura. Els mandataris del PSC s'han conjurat contra Vox envoltats d'artistes, actors, directors i escriptors.

Entre els assistents va destacar la presència de Joan Manuel Serrat, un històric del socialisme català. El partit de Salvador Illa ha utilitzat el pedigrí antifranquista de Serrat per atacar la "censura" de la "extrema dreta".

Juntament amb Serrat hi havia altres figures rellevants com l'actriu Vicky Peña, l'escriptor Javier Pérez Andújar, el director Mario Gas i l'actor Àlex Casanovas. L'acte va estar presidit pel ministre de Cultura, Miquel Iceta. Juntament amb ell, el líder dels socialistes catalans, Salvador Illa, i la cap de llista a Barcelona, Meritxell Batet.

Discursos contra Vox

Iceta va posar en valor el sector de la cultura i va requerir una "gran aliança per la cultura" per "no retrocedir davant PP i Vox". El ministre va fer menció a les obres censurades en municipis governats per la dreta.

Meritxell Batet ha acusat el PP de lliurar-se a la "extrema dreta" que "avala la censura i la cancel·lació". En aquest sentit, ha fet referència a l'ofensiva contra Cavall Fort a la Biblioteca de Borriana, a Castelló. Ha lamentat que per a PP i Vox "la llengua sigui un instrument de confrontació".

Salvador Illa ha esmentat la "falta de respecte a la llibertat de creació i expressió", que "és culpa del PP". "El món de la cultura i Catalunya té a les seves mans frenar aquest disbarat", ha afirmat. Per això ha recordat que aquestes eleccions "són alguna cosa més".

Joan Manuel Serrat reapareix

Joan Manuel Serrat és tot un símbol del socialisme català. Identificat des de sempre amb les sigles del PSC, durant molt de temps va ser també un referent del nacionalisme català que no oblidava el seu desafiament al franquisme. Va ser el 1968, quan es va negar a cantar a Eurovisió si no era en català.

Com a molts altres, el procés també es va emportar per davant a Joan Manuel Serrat, que va passar de ser un referent a ser un proscrit. Amb la seva crítica a l'independentisme es va guanyar immediatament l'adjectiu de "feixista".

Els cruels atacs del processisme no li van fer moure ni un mil·límetre de la seva defensa del catalanisme i la cultura catalana. Serrat continua donant la cara pel PSC sempre que el partit ho necessita. Com en aquesta ocasió, en un acte electoral amb el món de la cultura a pocs dies d'una data decisiva.

➡️ Política

Més notícies: