Imatge en primer pla de Silvia Orriols
POLÍTICA

Hi haurà Frankenstein a Ripoll: Junts, ERC i PSC pacten fer fora Sílvia Orriols

Perquè prosperi la moció de censura, aquests tres partits necessitaran un vot més, que previsiblement serà de la CUP

Tot indica que la moció de censura a Sílvia Orriols prosperarà. Junts, ERC i el PSC han arribat a un acord per fer fora la líder d'Aliança Catalana de l'alcaldia de Ripoll, segons informen diversos mitjans de comunicació.

Perquè prosperi aquesta moció de censura es necessita una majoria absoluta del ple municipal. Aquests tres partits sumen vuit vots (3 regidors de Junts, 3 d'ERC i 2 del PSC) i en necessitaran un més, que previsiblement serà de la CUP. Els anticapitalistes tenen dos regidors i tot indica que donaran suport al Frankenstein ripollès sense entrar en el govern municipal.

Una dona asseguda sola en un auditori amb seients vermells i detalls de fusta.

Qui sí que ho farà serà el PSC. Hi havia dubtes sobre si els socialistes donarien suport a la moció i s'implicaven en l'executiu o si simplement donaven els seus vots perquè ERC i Junts governessin junts. Finalment, després de diverses reunions, els de Salvador Illa sumaran les seves forces en un govern municipal que es convertirà en Frankenstein de Ripoll. I és que, al cap i a la fi, la unió de cupaires, socialistes, juntaires i republicans per desbancar Sílvia Orriols de l'alcaldia deixa en un joc de nens el Frankenstein de Pedro Sánchez al Congrés.

El que falta per conèixer és, d'una banda, el repartiment de carteres del nou govern de Ripoll. I, el més important, el repartiment de l'alcaldia. A Junts li correspon per ser la segona força més votada (després d'una Aliança Catalana que va aconseguir 6 regidors). Això sí, és probable que els dos anys i mig de mandat que falten se'ls reparteixin amb ERC.

Sílvia Orriols porta dies denunciant el "cop d'estat" que significaria aquesta moció de censura que cada vegada està més a prop de convertir-se en una realitat. I és que, segons la líder d'Aliança Catalana, cap dels partits de l'oposició es va presentar a les eleccions obrint-se a la possibilitat de fer "un pacte antinatura" amb forces polítiques tan oposades, només pel fet que Orriols no pogués governar.

Així doncs, a falta de confirmar-se només alguns detalls, la idea que prosperi la moció de censura contra Sílvia Orriols a Ripoll està a punt de convertir-se en una realitat. Junts, ERC, PSC (i també la CUP) semblen haver arribat a un pacte que ha anat més enllà de les fronteres municipals. I és que a ningú se li escapa que l'acord ha comptat amb el vistiplau de les cúpules dels respectius partits. És a dir, de Salvador Illa, Oriol Junqueras i Carles Puigdemont.

➡️ Política

Més notícies: