Primer pla de Tània Verge parlant amb un micròfon a la boca al Parlament de Catalunya
POLÍTICA

'Caganera', 'tiona' i 'Mare Noel': L'última ocurrència de la Generalitat

La Conselleria de Feminismes del Govern, comandada per Tània Verge, torna a la càrrega amb una polèmica publicació que ha provocat una allau de crítiques

La Catalunya més woke està aprofitant el Nadal per mostrar tota la seva esplendor. Primer va ser la televisió pública promocionant un pessebre format per dues Verges Maria i sense cap Sant Josep. Després va venir el mateix Govern parlant de "festa del solstici d'hivern". I ara la Generalitat torna a la càrrega amb una nova ocurrència de la mà de la Conselleria d'Igualtat i Feminismes.

L'última de Tània Verge: 'Caganera', 'tiona' i ' Mare Noel'

El Departament dirigit per Tània Verge fa dies que promociona a les seves xarxes socials l'anomenat "Calendari d'Advent Feminista". Cada dia han anat publicant diferents consignes com "dir no a les joguines sexistes" o a la "pressió estètica". La del 22 de desembre passat va generar molta polèmica. I és que, el Govern de la Generalitat va reivindicar que “també ens agraden les caganeres, les tiones i la Mare Noel”.

Lògicament, les xarxes s'han omplert de crítiques cap a una Conselleria, la d'Igualtat i Feminismes, que té un pressupost anual de 116 milions d'euros. Part d'aquests diners els destinen, per exemple, a una "Xarxa de Professionals de l'Equitat en el Treball" que costa 10 milions d'euros públics. O a una campanya, també amb un pressupost de 10 milions més, per lluitar contra la pressió estètica.

"El feminisme no és canviar el nom a personatges de ficció, el que feu és malbaratar diners públics, fer el ridícul i degradar la dona", denuncia una usuària. Pràcticament la totalitat de les més de 100 respostes a la publicació del Departament dirigit per Tània Verge van aquesta adreça. Moltes, a més, provenen de dones.

'També per la nena'

En aquest calendari d'Advent particular de la Conselleria de Feminismes també hi trobem altres perles. El dia 20 de desembre, per exemple, reclamaven que “la sort ens toqui a totes igual”. I al vídeo es podia veure la frase següent: "El dia 6 de gener, pel Nen; i cada dia, també per la nena". Una reivindicació de no se sap ben bé què. Igual que no sé sap quants diners públics han costat aquesta campanya que, teòricament, serveix per conscienciar d'alguna cosa, però que, segons sembla, només ha servit per generar l'efecte contrari.