Muntatge de fotos de Mario Picazo amb cara seriosa que apareix en primer pla mentre de fons s'observa una carretera mullada per la pluja i un requadre amb una persona creuant el carrer sota un paraigua.
EL TEMPS

Gerro d'aigua freda de Mario Picazo per avui mateix: arriba pel nord i es notarà

Mario Picazo ha avisat d'un petit canvi que es notarà aquest diumenge en diverses comunitats autònomes

Mario Picazo ja va anunciar divendres que el temps del cap de setmana seria més aviat "primaveral". I, de moment, la seva previsió s'ha complert a la perfecció. Les altes pressions s'han instal·lat de ple sobre la península, mantenint un temps estable i suau a la major part d'Espanya.

Ara bé, aquest diumenge el panorama comença a canviar una mica. Mario Picazo ha avisat que no parlem d'un canvi que afecti tot el país. Però sí que hi ha algunes comunitats que notaran l'entrada d'aire més fred, que farà baixar els mercuris i rebaixarà l'ambient suau.

Aquest diumenge, un front fregarà la península, portant algunes precipitacions i, sobretot, aire fred pel nord-oest. Això significa que les temperatures començaran a baixar i que l'ambient es tornarà força més fresc. Això sí, els núvols i l'aire evitaran gelades contundents a la major part del país, de manera que no parlem d'un fred exagerat.

Un home amb ulleres i camisa blanca és davant d'un mapa meteorològic que mostra un sistema de tempestes amb un símbol d'advertència i una fletxa vermella.

Mario Picazo confirma una baixada de temperatures en algunes zones

Segons el meteoròleg Mario Picazo, l'ambient es tornarà una mica més fresc a les comunitats més exposades a aquests canvis. Encara que no s'esperen gelades molt intenses, el meteoròleg d'eltiempo.es sí que preveu un ambient més fred. Les comunitats en què més notaran aquests canvis, i en què s'esperen algunes pluges, són Galícia i Castella i Lleó.

Paral·lelament, en altres punts del nord-oest els mercuris també descendiran, deixant clar que l'hivern encara no ha acabat. Per la resta, aquest diumenge serà un dia ennuvolat, amb pluges disperses a la península. Però serà a partir de dilluns quan la massa d'aire fred es faci més patent, provocant una nova baixada de les temperatures.

Aquest refredament afectarà zones del nord-oest, que seran les més propenses a experimentar temperatures més baixes, tant de dia com de nit. Tot i que no s'esperen gelades extremes, els experts recomanen prendre precaucions. Sobretot en zones més exposades al descens tèrmic, ja que la diferència amb els dies anteriors podria ser notable.

Mario Picazo vestit amb una jaqueta fosca, apareix en un entorn amb il·luminació blavosa i persones desenfocades al fons.

El que podria passar en les pròximes setmanes

Amb la meitat del mes de febrer ja superada, tots els ulls estan posats en el que podria passar en el que queda de mes. La veritat és que a la península ens estem quedant al marge del que passa a Europa. Segons eltiempo.com, no s'espera una important entrada d'aire fred el que queda de mes.

És a dir, els meteoròlegs no esperen ni gelades intenses, ni tampoc nevades destacables a Espanya. De fet, la mateixa Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) ha confirmat que les anomalies de temperatura no deixen lloc a dubtes. S'esperen uns dies amb valors superiors a la mitjana, cosa que podria indicar que l'hivern s'acomiadarà sense grans onades de fred.

➡️ Previsió Espanya ➡️ El Temps

Més notícies: