Una dona amb suèter groc mira emocionada el telèfon davant una sucursal de BBVA.
ECONOMIA

Gir de 180 graus de BBVA: aquesta novetat et canvia la vida, més ràpid que mai

BBVA confirma al 100% que hi ha una coneguda forma de pagament que està en auge i el seu creixement ja és imparable

En els últims anys, BBVA ha experimentat un canvi radical en la forma en què gestiona els enviaments de diners. L'entitat ha apostat fermament per les transferències instantànies, adaptant-se a les noves demandes dels seus clients i a l'avanç tecnològic en el sector financer.

Des de la seva estrena el 2016, Bizum ha revolucionat la manera en què els espanyols envien i reben diners. Aquesta plataforma permet realitzar transferències instantànies utilitzant únicament el número de telèfon mòbil del destinatari.

BBVA ho confirma: la irrupció de Bizum i el seu impacte en les transferències tradicionals

Amb tot, elimina la necessitat de conèixer el número de compte bancari. La seva facilitat d'ús i rapidesa han portat al fet que, en només cinc anys, un terç de la població espanyola ja utilitzés Bizum.

Un home sorprès amb carpetes a la mà davant una sucursal del BBVA i una imatge d?un telèfon mòbil amb l?aplicació Bizum.

La creixent popularitat de Bizum ha provocat una disminució en l'ús de les transferències bancàries tradicionals. Els usuaris prefereixen la immediatesa i senzillesa que ofereix Bizum enfront de les transferències convencionals, que poden trigar hores o fins i tot dies a completar-se.

BBVA s'adapta a la nova realitat

Conscient d'aquesta tendència, BBVA ha integrat Bizum en la seva aplicació mòbil, facilitant als seus clients l'accés a transferències instantànies. A més, des del 9 de gener de 2025, una nova normativa europea va establir que les transferències bancàries immediates no podran tenir comissions superiors a les de les ordinàries.

BBVA i altres entitats han adaptat les seves polítiques per oferir aquest servei sense costos addicionals, reforçant el seu compromís amb la digitalització i la millora de l'experiència del client.

Per què Bizum és tan popular?

Bizum ofereix diversos avantatges que expliquen la seva àmplia adopció. Aquestes característiques han fet que Bizum sigui especialment popular entre els joves d'entre 18 i 24 anys, que representen un 20% del total d'usuaris.

Persona sostenint un telèfon mòbil amb el logo de Bizum a la pantalla.
  • Simplicitat: Només es necessita el número de telèfon del destinatari per enviar diners.
  • Rapidesa: Les transferències es completen en qüestió de segons.
  • Seguretat: En estar integrat en les aplicacions bancàries, compta amb els mateixos protocols de seguretat que les entitats financeres.
  • Gratuïtat: En la majoria dels casos, les operacions no tenen cost per a l'usuari.

Estudis i investigacions sobre l'ús de Bizum

Diversos estudis han analitzat l'impacte de Bizum en la societat espanyola. Per exemple, la Universitat Rey Juan Carlos ha investigat com aquesta eina ha transformat els hàbits financers dels ciutadans des de 2016, evidenciant una clara tendència cap a la digitalització i l'abandonament de l'efectiu.

La creixent adopció de plataformes com Bizum i la implementació de transferències instantànies sense comissions addicionals apunten cap a un futur diferent, un en què l'ús d'efectiu serà cada vegada menys comú.

BBVA, igual que altres entitats financeres, continua innovant i adaptant-se a les necessitats d'una societat cada vegada més digital, una societat on la immediatesa i la comoditat són essencials.

➡️ Economia

Més notícies: