
Pepe, l'home mort després de ser arrossegat per l'aigua a Múrcia: 'Molt bona persona'
Commoció a la localitat de Lorca després de la mort de José Hernández, un veí molt conegut i estimat
La localitat murciana de Lorca s'ha vist sacsejada per una tragèdia que ha commocionat tots els seus veïns. José Hernández Lastra, un veí molt conegut, ha perdut la vida després de ser arrossegat per la força de l'aigua de la Rambla de Ramonete.
Tot va succeir en molt pocs minuts, quan la força de l'aigua es va emportar la furgoneta en què viatjava Pepe 'El Lastra'. Malgrat les inclemències del temps, va voler comprovar l'estat dels seus animals, refugiats en una zona coneguda com Paraje de los Curas.
"És una pena, era molt bon home", va assegurar un veí a El Español, recordant la humilitat i la generositat del ramader de 50 anys. Pepe estava dedicat en cos i ànima a l'agricultura i a la ramaderia. Pare de dos fills adolescents, va prendre la decisió de sortir en la seva furgoneta Peugeot, malgrat les intenses pluges que queien a la zona.

Després de detenir-se a prendre una cervesa amb un amic en un local proper, va pujar al seu vehicle per verificar l'estat del seu bestiar. No obstant això, la seva furgoneta va quedar atrapada en el llit de la rambla, que en aquell moment ja estava desbordant-se.
Va ser tal la tromba que queia que es van acumular fins a 77 litres per metre quadrat a la zona. Els veïns, alertats, van intentar salvar l'home amb una corda, però va ser en va. L'aigua va arrossegar ràpidament a José i a la seva furgoneta.
Commoció a Lorca per la tràgica mort de Pepe
"Anava a veure com estaven les seves ovelles quan la furgoneta se la va emportar l'aigua", ha assenyalat un bon amic seu. Els veïns van avisar ràpidament al 112, i Emergències va mobilitzar un helicòpter per a les tasques de rescat.

Quan l'helicòpter va arribar, la furgoneta de Pepe estava atrapada a la sorra, i ell havia pujat a la part posterior del vehicle. Desgraciadament, abans que poguessin rescatar-lo, el corrent el va arrossegar del tot. Finalment, el cos de Pepe ha estat localitzat aquest dilluns a la platja Puntas de Calnegre, a uns 3 km d'on havia desaparegut.
La Rambla de Ramonete, segons han indicat des de l'Agència Estatal de Meteorologia (AEMET), es va desbordar a causa d'una "cèl·lula de tempestes". Aquesta va provocar pluges molt intenses i persistents en una mateixa zona, acumulant molts litres.
Un veí molt estimat a Lorca
Després de conèixer-se la notícia, la commoció a la zona era evident. "Mantenia els seus fills amb la ramaderia i l'agricultura", explicava el seu amic Manolo al mitjà citat. A més, afegia que l'única afició de Pepe era reparar el seu tractor i ajudar els seus veïns.
L'esdeveniment ha deixat consternat Ramonete, la petita pedania de Lorca en què vivia Pepe, i en què tots es coneixen. La comunitat està de dol per la pèrdua d'un veí que sempre va estar disposat a ajudar els altres.
Més notícies: