Vodafone i Movistar tremolen: la patacada que ja esperen per a l'any que ve
Aquest estudi revela dades que comprometen el futur de les dues companyies
No es vaticina res de bo per a algunes companyies de telefonia a Espanya. S'espera que Vodafone i Movistar, dues de les principals operadores tradicionals, siguin les més afectades. La prestigiosa consultora Oliver Wyman ha elaborat un estudi que ha donat uns resultats molt negatius per a Vodafone i Movistar.
El 41% dels que planegen canviar de companyia de telefonia mòbil en els propers 12 mesos optaran per deixar enrere les operadores tradicionals. Segons l' estudi 'Telco: Mobile and Fixed broadband connectivity ', ho faran per unir-se a les companyies low cost.
Aquest estudi també ha proporcionat dades rellevants sobre les tendències de telefonia mòbil a França, Itàlia, Alemanya i el Regne Unit. A més, ha enviat una advertència clara a les grans companyies de telecomunicacions a Espanya. S'espera que el 53% dels clients d'empreses com Movistar o Vodafone es traslladin a una operadora de baix cost per a l'any 2024.
La patacada que els espera a Vodafone i Movistar
Vodafone i Movistar, dues de les companyies més grans i reconegudes al sector de les telecomunicacions a Espanya, s'enfronten a una dura realitat. La possibilitat que més de la meitat dels seus clients canviïn a operadores low cost per a l'any 2024 planteja una amenaça seriosa. Sobretot, per a les quotes de mercat i els ingressos.
Movistar durant molt de temps ha estat líder al mercat espanyol de telecomunicacions. Ara, però, s'ha d'ajustar a una nova realitat en què els consumidors busquen opcions més econòmiques i flexibles.
L'empresa haurà de reconsiderar-ne l'estratègia. Haureu d'explorar la possibilitat d'oferir plans de telefonia mòbil més competitius per retenir els seus clients actuals i atraure'n de nous.
D'altra banda, Vodafone, que també ha estat un jugador important al mercat, enfronta desafiaments similars. La competència de les operadores low cost implica que Vodafone haurà de repensar la seva estratègia i adaptar-se a les canviants preferències del consumidor per evitar una fugida de clients.
L'auge de les operadores low cost
Les operadores low cost han anat guanyant terreny al mercat de les telecomunicacions a Espanya els últims anys. Ofereixen tarifes més assequibles i flexibilitat als seus plans. Això ha atret una gran quantitat dusuaris que busquen una opció més econòmica i personalitzada per a les seves necessitats de comunicació.
La manca de flexibilitat en els contractes oferts per operadores com Movistar i Vodafone està impulsant la migració cap a les companyies low cost. Sense deixar de banda la insatisfacció dels clients amb els preus alts, segons revela l'estudi d'Oliver Wyman.
Aquestes operadores alternatives han aconseguit atraure els consumidors amb ofertes competitives. Inclouen serveis de telefonia mòbil, internet i televisió, tot a un preu atractiu.
El preu ha esdevingut el factor determinant en la decisió dels consumidors a l'hora de canviar de proveïdor de serveis mòbils i de banda ampla fixa. Això ha portat a un creixement significatiu de les operadores low cost, que ofereixen tarifes més econòmiques en comparació de les operadores tradicionals.
El rendiment, que inclou la velocitat i la qualitat de la xarxa, així com la quantitat de dades, també hi juga un paper rellevant en la decisió de canviar d'operador mòbil. Els consumidors volen gaudir duna experiència de navegació ràpida i sense interrupcions.
Més notícies: