L'OCU descol·loca Repsol i Cepsa i assenyala quina és la millor benzina d'Espanya
L'OCU posa en valor el bon rendiment que ofereixen els combustibles de les benzineres de baix cost, pel preu que tenen
L'últim estudi realitzat per l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha descol·locat Repsol i Cepsa. En ell aprofundeixen sobre els millors carburants del mercat. I per a sorpresa de molts, els combustibles amb més rendiment no sempre es troben a les benzineres convencionals.
La qualitat no sempre sembla estar renyida amb el preu, almenys pel que fa a combustibles. Les constants pujades experimentades en els darrers temps han empès els conductors cap al proveïment en gasolineres low cost. Tot i les reticències que hi ha hagut sempre al voltant d'aquest tipus de negocis, mai no es va demostrar que tinguin un producte de pitjor qualitat, segons l'OCU.
L'atractiu de les low cost
Les estacions de servei low cost competeixen al mercat amb uns preus més barats. L'estalvi oscil·la entre els 5 i els 10 cèntims per litre en comparació amb les convencionals.
Els càlculs de l'OCU desprenen que un conductor que reposti 50 litres a la setmana aconseguirà pagar entre 130 i 260 euros menys anualment. Són xifres a tenir en compte, sobretot si utilitzem el vehicle amb freqüència per a viatges llargs.
Però arribat aquest punt, molts usuaris es pregunten si realment els compensa aquest estalvi. Sobretot per la comoditat que ofereixen les grans petrolieres, amb molts més punts per repostar, i amb una teòrica major qualitat del combustible.
En aquest sentit, des de l'OCU expliquen que per llei tots els carburants han de complir els estàndards mínims de qualitat. Al marge que siguin de companyies convencionals o de baix cost.
Tot i això, sempre estarà present el debat sobre si els additius extres que afegeixen a les gasolines premium aporten més rendiment al motor.
Val la pena proveir el combustible premium?
Molts conductors sospiten que les gasolines premium milloren aspectes com la potència o amplien la vida útil del motor. Els fabricants confirmen que optimitzen la neteja i la lubricació d'elements interns, però això és complicat de quantificar, segons l'OCU.
En anàlisis realitzades a llarg termini entre vehicles que van utilitzar premium i combustible convencional no es van apreciar grans diferències. Tampoc no van detectar excessius beneficis pel que fa al rendiment del motor. Per al seu manteniment adequat sostenen la necessitat de dur a terme altres actuacions.
Els experts d'aquesta organització assenyalen que també hi intervenen factors com el canvi periòdic de l'oli i els filtres de combustible. Alguns propietaris de vehicles tenen a espaiar en excés els terminis dels canvis esmentats, cosa que l'afecta negativament. I tot això, al marge del tipus de benzina utilitzada.
L'OCU proposa seguir les recomanacions del fabricant
Des de l'OCU recomanen seguir les indicacions del fabricant a l'hora de proveir. Sobretot quan es tracti de vehicles de prestacions altes o molt sofisticats.
El que sí que s'ha pogut confirmar és que l'ocupació regular de benzina premium (98 octans) també té els seus avantatges. Ajuda a disminuir el desgast prematur de components com vàlvules, injectors o pistons.
En qualsevol cas, per decidir si val la pena gastar una mica més de diners amb les premium proposen fer una prova. Durant sis mesos seguits utilitzar gasolina low cost i durant sis més la premium. A partir d'aquí es podran comparar detalls com ara el consum mitjà o la resposta del motor.
Altres factors que influeixen en lelecció
Les benzineres de baix cost solen estar vinculades de vegades a centres comercials. Per tant permetrà compaginar-ho amb la compra, a més de facilitar descomptes per als clients del supermercat. En aquest sentit, les grans petrolieres com Repsol o Cepsa ja ofereixen bonificacions als seus usuaris per mitjà de plans de fidelització.
Però el gran inconvenient que presenten les low cost és una presència escassa en algunes zones. Mai no les trobaràs al centre de les ciutats i gairebé sempre caldrà desplaçar-se uns quants quilòmetres per arribar-hi.
Més notícies: