Fotomuntatge amb una imatge de fons d'una carretera amb cotxes, al capdavant un logotip de DGT i un home pensatiu
SOCIETAT

Ningú la coneixia i ara és a tot arreu: la DGT explica què és la línia vermella

La DGT incorpora una nova senyalització a la carretera que ja està present a diferents punts del país

En algunes carreteres ha aparegut una nova senyalització que ha cridat l'atenció de molts conductors. A simple vista, pot semblar una línia més a l'asfalt, però la seva funció és diferent de les altres. Tot i que encara és poc coneguda, la seva presència comença a estendre's per diferents punts del país.

Des de la DGT han decidit incorporar aquest element amb la intenció de millorar la seguretat viària. El seu disseny busca ser més visible i captar millor l'atenció de qui circula. Des de la seva implementació, ja ha generat preguntes entre els conductors que la troben en el seu camí.

Ha habido un error a la hora de obtener el texto.

Un nou reforç per a la seguretat viària

La Direcció General de Trànsit (DGT) ha introduït la línia contínua vermella en carreteres específiques amb alta sinistralitat. Es tracta d'una marca viària que complementa la línia blanca i té un propòsit clar: indicar que en aquest tram està completament prohibit avançar. Amb aquesta mesura, es pretén reforçar la percepció del perill en zones on s'han registrat accidents greus.

Aquest nou sistema de senyalització s'ha implementat en carreteres convencionals on els avançaments indeguts són un problema freqüent. Un exemple és la carretera A-355 a Coín, Màlaga, on la DGT ha decidit provar aquesta mesura. La selecció d'aquests trams s'ha basat en estudis de sinistralitat i en una anàlisi del comportament dels conductors.

El Reial Automòbil Club d'Espanya recorda que qualsevol línia contínua, independentment del seu color, significa que no es pot avançar. Pero aquesta de color vermell, a més, indica que es tracta d'un tram perillós. Incomplir aquesta norma pot suposar sancions econòmiques de fins a 400 euros i la pèrdua de quatre punts en el carnet de conduir.

Accident en una carretera amb presència de bombers, ambulància i personal d'emergència treballant al lloc.

Un canvi basat en experiències prèvies

A més d'aquesta mesura, la DGT ha reforçat la instal·lació de radars de tram i ha intensificat les campanyes de conscienciació. També s'ha incrementat la vigilància en carreteres secundàries, on es registra el nombre més elevat d'accidents mortals.

Experiències en altres països han demostrat que l'ús de colors cridaners en les marques viàries pot ajudar a millorar la seguretat. S'ha observat que els conductors reaccionen millor davant senyalitzacions més visibles i diferenciades de la resta. Espanya avaluarà l'efectivitat de la línia vermella en els pròxims mesos i, en funció dels resultats obtinguts, decidirà si estendrà el seu ús a més trams al país.

Aquest tipus de senyalització és part d'un conjunt de mesures que busquen modernitzar la infraestructura viària. S'ha dissenyat per ser més clara i adaptada a les necessitats actuals de la circulació. La DGT espera que aquest canvi contribueixi a una millor orientació visual dels conductors en diversos trams de la xarxa viària.

➡️ Societat

Més notícies: