Juan Roig no té sostre: confirmen la notícia més esperada per Mercadona
Mercadona va aconseguir el 2023 una quota de mercat del 26,2 %, a una gran distància de la resta de supermercats
Juan Roig, propietari de Mercadona, ha d'estar més satisfet que mai després que hagi començat el 2024 millor que va acabar l'any passat. I és que la cadena de supermercats que dirigeix continua consolidant el lideratge a Espanya.
Ho fa ocupant el top del rànquing de quota de mercat després de créixer 0,6 punts per sobre del que han fet la resta de cadenes a Espanya. Així ve reflectit en el darrer informe de la distribució de Kantar Worldpanel. Aquest balanç posa el focus a Mercadona com a líder indiscutible del mercat el 2023.
Va ser a partir de l'abril que Roig va posar en marxa la cistella antiinflació, que li ha servit per aconseguir una tendència positiva fins a l'actualitat. El 2023, Mercadona va aconseguir una quota de mercat del 26,2 %, seguit a molta distància per Carrefour amb un 9,9 %.
Mercadona continua consolidant el seu lideratge a Espanya: 26,2 % de quota el 2023
Mentrestant, la cadena francesa va començar a vendre les cistelles antiinflació a principis del 2023 amb 30 productes a 30 €. Però el seu creixement l'any passat no va ser l'esperat i només es va quedar en 0,2 punts.
Balanç de les principals cadenes de distribució alimentària a Espanya el 2023
EMPRESA | QUOTA DE MERCAT (%) | VARIACIÓ SOBRE 2022 (%) |
Mercadona | 26,2 | + 0,6 |
Carrefour | 9,9 | + 0,2 |
Lidl | 6,4 | + 0,5 |
Eroski | 4,4 | + 0,1 |
Dia | 4,1 | - 0,5 |
Consum | 3,4 | + 0,2 |
Alcampo | 3,1 | + 0,1 |
Aldi | 1,5 | - |
En tercer lloc tenim Lidl amb un 6,4 % i 0,5 de creixement de quota, i segueix Eroski amb un 4,4 % i 0,1 punts de creixement. Mentrestant, Dia es quedava amb un 4,1 % i una reducció de 0,5 punts a causa de la venda de botigues Alcampo, segons Kantar.
La veritat és que les cinc cadenes esmentades han aconseguit posseir la meitat de la quota de mercat de la distribució al nostre país amb un 51 %. Si el 2023 va estar marcat per la guerra de preus, en aquest nou any la situació no ha canviat en cap cas.
Recordem que a finals de gener del present any, Carrefour posava en marxa una nova campanya antiinflació abaratint 500 productes. I fa tot just unes hores, Dia comunicava que farà una inversió de fins a 150 milions d'euros en promocions per a aquest any.
Mercadona guanya la guerra de preus
Bernardo Rodilla, retail business director de Kantar, explica que espera que la inflació vagi de mica en mica controlant-se i que aviat torni certa "normalitat".
"Deixarem enrere un cicle d'una successió d'anys que han estat molt marcats per diferents crisis. Segons entri en aquest nou cicle, veurem com el consumidor anirà recuperant certes tendències que podem dir que són més estructurals i que han marcat la distribució", declarava.
Això sí, té clar que el consumidor continuarà guiant-se per aquelles cadenes de distribució on els preus siguin més econòmics. "Ja hi ha una guerra de preus, on la distribució haurà de protegir els seus marges. I ficarà més pressió a les negociacions entre el retailer i el distribuïdor", ha exposat.
Més notícies: