T'avisen d'un paquet per a tu, però és fals: alerten de l'estafa que et pot arruïnar
Compte amb el missatge que reps perquè pots acabar estafat
La Guàrdia Civil ha estat molt atenta a l'hora d'informar els milers de seguidors a Twitter d'una nova estafa. Una que ha descobert fa pocs dies l'Institut Nacional de Ciberseguretat (INCIBE).
Aquest organisme ha informat un correu fals. En ell els ciberdelinqüents els demana als usuaris abonar una quantitat per rebre un paquet de FedEx. En aquest correu adjunten un enllaç.
Si hi punxes, et redirigeix a una enquesta i a un parell de formularis on et demanen les dades personals i bancàries. Cosa que no has d'aportar en cap cas, tractant-se del frau de què estem parlant.
Es fan passar per FedEx, però és un frau
Aquest organisme ha anat mostrant els passos d'aquesta nova estafa de pesca. El primer és que en aquests correus electrònics es demana que s'emplenin les dades personals i bancàries de l'usuari. El motiu no és altre que rebre un paquet, encara que és totalment fals.
Si caiem en l'error de punxar en aquest enllaç, l'URL ens portarà a una pantalla on apareixerà una notificació que dirà el següent:
"Tens un missatge de nosaltres, fes clic a continuació per obrir-lo". És un missatge on s'indica que ets a l'espera. I per fer-ne el seguiment cal fer servir un codi que et donen si punxes a 'continuar'.
Poden robar-te les dades personals i bancàries si caus al parany
Després d'accedir a aquest botó, veurem una pantalla on se'ns fa saber que el paquet ha estat detingut. I cal pagar una taxa de duana en dòlars. Per si no n'hi hagués prou, per agilitzar el procés, l'usuari que ha estat enganyat ha de prémer sobre un missatge que resa 'programa el teu lliurament'.
A continuació, ens sortiran diverses preguntes perquè ens puguin fer aquesta fraudulenta entrega. La veritat és que ens redirigiran a una web falsa on el ciberdelinqüent ens demanarà totes les dades possibles. Per exemple, nom i cognoms, telèfon, codi postal, correu electrònic i ciutat.
Si continuem amb aquest procés, apareixerà un nou formulari. Ens demanaran els números de targeta de crèdit, la data de caducitat i el codi CVC/CVV.
A continuació, si premem el botó 'pagar', després d'haver donat totes les nostres dades, aquesta pàgina ens mostrarà el missatge de 'carregar' durant força estona. I el que farà és tornar al pas previ on se'ns ensenya el formulari.
Si l'usuari ha arribat fins aquí, heu de saber què ha estat víctima d'una estafa. Els ciberdelinqüents podran accedir a les dades bancàries i a tota la informació personal per fer operacions fraudulentes.
Així ho explicava la Guàrdia Civil al seu compte oficial de Twitter fa un temps. "Avís, detectat un correu fraudulent que amb l'excusa d'abonar un pagament per rebre un paquet de l'empresa FedEx redirigeix a una enquesta. Posteriorment, redirigeix dos formularis en què sol·liciten dades personals i bancàries".
"No piquis, és phishing". Dit això, com a conclusió, hem d'avisar l'empresa que hem rebut aquest correu al vostre nom.
Si no heu enviat les vostres dades, heu fet el correcte. El següent serà marcar aquest correu com a correu brossa. I, a més, eliminar immediatament de la safata entrada del teu correu electrònic per evitar mals majors.
Més notícies: