Logo de Carrefour ubicat sobre una teulada amb una esfera i el símbol de FACUA
SOCIETAT

FACUA llança un avís del que acaba de fer Carrefour a Espanya

En un estudi FACUA ha revelat el secret del que Carrefour està fent aquest Nadal amb els seus productes

En una extensa anàlisi duta a terme per FACUA-Consumidors en Acció , s'han examinat detingudament 282 productes de dolços nadalencs. Aquest estudi ha estat estès a sis cadenes de supermercats i hipermercats a Espanya.

La investigació, que va abastar preus de bombons, torrons, polvorons i mantegats en sis grans cadenes de supermercats i hipermercats a Espanya, ha revelat un preocupant augment de preus, especialment a Carrefour .

Carrefour al punt de mira

Carrefour, la cadena de supermercats, ha experimentat un increment substancial en els preus de més del 50% dels seus dolços nadalencs els últims dos mesos, segons l'anàlisi de FACUA.

En concret, l'estudi va abordar 34 dels 65 productes analitzats a Carrefour, i va reflectir un augment del 52% en aquesta categoria.

Entre les pujades més destacades, ressalta el torró de xocolata cruixent marca Trapa de 150 grams. Aquest va passar de 0,99 euros a l'octubre a 1,31 euros al desembre, representant un increment del 32%.

Pujada generalitzada als dolços nadalencs

Així mateix, la Caixa Roja de Nestlé de 800 grams a Alcampo va experimentar una alça del 26,3%, i va arribar als 19,98 euros al desembre des dels 15,82 euros a l'octubre.

Un altre exemple és la capsa de bombons Nestlé Dark Sublime 70% Cacau de 288 grams a Alcampo. L'estudi va revelar que va augmentar un 24,2% i va passar de 8,84 euros a 10,98 euros en el mateix període.

Hipercor va experimentar vuit pujades de preus, representant un 12% dels productes analitzats. A Alcampo, 14 productes dels 43 inclosos a la mostra es van encarir, equivalent al 33%.

Mercadona, Dia i Eroski mantenen o baixen el preu

En contrast, Mercadona, Dia i Eroski van aconseguir mantenir o fins i tot reduir alguns preus dels seus dolços nadalencs al desembre en comparació de l'octubre.

Davant aquests resultats, FACUA adverteix sobre el possible impacte econòmic en els consumidors, especialment en un període de més despeses associades amb les festivitats nadalenques.

L'associació destaca la necessitat de transparència en la fixació de preus i exhorta els consumidors a estar alerta davant de pràctiques potencialment injustes.

FACUA reafirma el compromís en la defensa dels drets dels consumidors. A més, creuen que s'hauria de promocionar la transparència en la fixació de preus per part de les cadenes de supermercats i hipermercats.

➡️ Supermercats ➡️ Societat

Més notícies: