Confirmat: en això t'has de fixar abans de marxar de Movistar o Orange
El client que canvia de companyia ha de fixar-se en una sèrie de detalls del nou operador per no endur-se un disgust
Avui dia, canviar d'operador de telefonia i fibra és senzill, sempre que no tinguis compromís de permanència. Si estàs pensant a marxar de Movistar o Orange, és important que et prenguis un temps per analitzar certs aspectes abans de fer el pas.
Hi ha una sèrie de detalls clau en què t'has de fixar per prendre una decisió informada i evitar sorpreses desagradables. De vegades, el que sembla meravellós no ho és tant quan canviem a una altra companyia. Per això convé fixar-se en molts aspectes.
1. Preu fix o promocional
Un dels factors més atractius de canviar-te d'operador són les ofertes de preus baixos. Especialment, si provens de Movistar o Orange, on les tarifes poden ser més altes en comparació amb uns altres competidors. Tot i això, és important que verifiquis si el preu que t'ofereixen és fix o promocional.
Les tarifes promocionals solen durar només uns mesos (generalment tres), i després augmenten al preu habitual. Abans de prendre una decisió, assegura't de saber quant pagaràs una vegada finalitzada l'oferta promocional. Un preu aparentment baix pot ser atractiu al principi, però si no estàs preparat per a l'augment posterior, pot ser un inconvenient.
2. Compromís de permanència
Quan canvies d'operador, molts proveïdors de serveis de telefonia i internet t'imposen un compromís de permanència. Aquest sol ser un període entre 3 i 12 mesos. I està vinculat, en molts casos, a la instal·lació de fibra òptica o al lliurament d'equips, com ara un rúter.
Si la teva intenció és canviar-te de Movistar o Orange per una oferta més atractiva, assegura't que no hi hagi permanència al nou contracte. O almenys que aquesta sigui tan curta com sigui possible. També, si tens alguna permanència pendent amb Movistar o Orange, tingues en compte que podries enfrontar-te a una penalització.
3. Qualitat del servei i atenció al client
El preu és important, però no tot s'hi resumeix. La qualitat del servei i l'atenció al client són essencials quan tries un operador. Si tens problemes amb la connexió o necessites resoldre algun dubte, és fonamental que l'operador respongui de manera eficient.
Quan et canvies de Movistar o Orange, assegura't que la nova companyia tingui bones opinions. Sobretot pel que fa a la qualitat de la xarxa, la velocitat d'internet i, sobretot, l'atenció al client. Alguns operadors ofereixen suport a diversos canals, com ara telèfon, xat en línia i xarxes socials.
4. Serveis addicionals
En canviar-te d'operador, també és important avaluar els serveis addicionals que t'ofereixen. Per exemple, si t'agraden els serveis de televisió, molts operadors inclouen paquets de televisió en les seves tarifes de fibra i mòbil. Tot i això, no tots els operadors tenen els mateixos continguts, i els preus poden variar.
Abans de deixar Movistar o Orange, comprova si l'altra companyia té els serveis que necessites. Siguin canals de televisió específics, accés a plataformes d'estríming o beneficis addicionals que t'interessin.
5. Cobertura i disponibilitat a la teva zona
Un altre aspecte fonamental és la cobertura a la teva àrea. Assegura't que el nou operador tingui bona cobertura de fibra òptica o mòbil a la teva zona. No tots els operadors tenen la mateixa cobertura a totes les regions.
És important que consultis si el senyal i la velocitat d'internet seran les adequades per a les teves necessitats.
Més notícies: