Fotomuntatge amb una imatge d'una persona amb diners en una cartera i dues rodones vermelles amb els logos de Banco Santander i CaixaBank
SOCIETAT

Les comissions que ja no et podran cobrar ni a CaixaBank ni a Banco Santander

CaixaBank i Banc Santander eliminen les comissions per ingressos a través de la finestreta


Atenció a tots els clients de CaixaBank i Banco Santander. Un canvi significatiu a les polítiques de cobrament de comissions ha arribat, i aquesta vegada, les notícies són favorables per als consumidors.

A partir d'ara, tots dos bancs ja no podran cobrar certes comissions que anteriorment eren motiu de queixa entre els usuaris.

El que ja no et poden cobrar ni a Banco Santander ni a CaixaBank

Una de les principals comissions que ja no et podran cobrar ni a CaixaBank ni a Banco Santander és la comissió per ingressar diners en efectiu a través de la finestreta. Aquesta pràctica, que era considerada abusiva per molts consumidors, ha estat finalment prohibida gràcies a una sentència recent del Tribunal Suprem.

Muntatge amb cartell de CaixaBank i cercle vermell amb persona subjectant bitllets d'euro

El Tribunal Suprem va dictaminar que cobrar a tercers per ingressar diners en un compte d'una altra persona és il·legal. Aquesta decisió es basa en el fet que el banc ja rep una comissió pel manteniment del compte i no ha de cobrar addicionalment per un servei inherent a l'ingrés de diners en efectiu.

Aquest dictamen ha estat secundat per diverses sentències anteriors que consideraven aquest tipus de comissions com una doble imposició als usuaris.

Tots dos bancs, CaixaBank i Banco Santander, hauran d'ajustar les seves polítiques per complir aquesta normativa. Això significa que, si ets client de qualsevol d'aquests bancs, ja no hauràs de pagar extra per fer un ingrés a través de la finestreta, independentment de si l'ingrés és al teu compte o al compte d'una altra persona.

Què vol dir això per als clients?

L'eliminació d'aquestes comissions suposa un alleugeriment per a molts usuaris, especialment per a aquells que fan operacions freqüents a la finestreta. Anteriorment, aquestes comissions podien arribar fins als 3 euros per operació, cosa que sumava un cost significatiu per als que no estaven familiaritzats amb els càrrecs addicionals.

Aquesta mesura també reforça la protecció del consumidor, alineant-se amb la Directiva Europea 93/13/CE sobre clàusules abusives en els contractes subscrits amb consumidors. D'aquesta manera, s'assegura que els bancs no puguin imposar càrrecs addicionals sense justificació i que les pràctiques abusives siguin erradicades.

El paper del Banc d'Espanya

La pressió dels consumidors i diverses associacions de protecció al consumidor ha estat clau per assolir aquesta decisió. Les demandes interposades contra els bancs per aquestes comissions abusives han estat recolzades per sentències judicials que van obligar les entitats a tornar els diners cobrats indegudament i a cessar en l'aplicació d'aquestes comissions.

El Banc d'Espanya també ha jugat un paper important en aquest canvi. Durant anys, ha publicat circulars identificant pràctiques abusives i ha exigit als bancs que només cobrin per serveis reals i efectius prestats als clients. Aquesta supervisió i regulació han contribuït que finalment s'eliminin aquestes comissions injustificades.

➡️ Bancs ➡️ Societat

Més notícies: