Primer pla de la presentadora del 'Planta Baixa' de TV3, Agnès Marquès
POLÍTICA

El clatellot que ha rebut una presentadora de TV3 després de parlar de la inseguretat a BCN

Agnès Marquès va plantejar el problema del robatori de motos

Seguretat i immigració s'han convertit en el centre del debat polític a Catalunya. Totes les enquestes mostren un increment de la sensació d'inseguretat entre els ciutadans, especialment a Barcelona. Preocupa especialment el fenomen de la multireincidència: a la ciutat comtal, sense anar més lluny, 25 delinqüents van ser detinguts gairebé 900 vegades l'any passat.

La proposta d'expulsar els estrangers multireincidents ha encès el debat a Catalunya. Mentre que molts aposten per deportar aquells immigrants que fan del delicte el seu modus vivendi, altres els acusen de racisme i xenofòbia. La discussió ha assolit una dimensió mediàtica, política i social.

Pla detall dels Mossos d'Esquadra

Així, per exemple, una coneguda presentadora de TV3 s'ha endut un sonor zasca després de formular una preocupació sobre la inseguretat a Barcelona. I és que cada vegada hi ha més persones que consideren que la inseguretat està relacionada amb la immigració massiva. I que el control migratori és urgent per aturar el problema.

El zasca a Agnès Marquès

Agnès Marquès va obrir el programa Planta Baixa d'ahir a TV3 amb la dada que el 2022 es van robar sis motos al dia a Barcelona. Per analitzar el problema va convidar Toni Castejón, líder sindical dels Mossos d'Esquadra. Segons va informar l'expert, la majoria dels que duen a terme aquests robatoris són estrangers.

La preocupació de la presentadora per la seguretat a Barcelona va cridar l'atenció d'un usuari de Twitter, que no va trigar a reaccionar. Agnès Marquès i la seva col·laboradora buscaven desesperadament solucions per evitar que et robin la moto. Per a aquest usuari, la solució és més senzilla que tot això.

“Agnès Marquès dient que és tristíssim no poder estar segur a Barcelona sense que et robin la moto al seu propi garatge, i demanant mil opcions per evitar-ho”. Continua preguntant-li a la presentadora si sap com s'evita. “Escoltant el que t'ha dit Toni Castejón que la majoria són estrangers, i deportant-los”, afegeix.

El debat és al carrer

Més enllà de l'anècdota, revela la percepció que tenen molts barcelonins i catalans ara mateix. Les enquestes diuen que moltes persones han canviat els seus hàbits habituals per la por que tenen a sortir al carrer. La xifra és especialment elevada en el cas de les dones.

En algunes localitats s'ha manifestat amb especial gravetat el problema dels delictes multireincidents. Com a Calella, on una desena de joves tenia atemorits els veïns. Es tracta de delinqüents que surten al carrer poc després de ser detinguts, i se senten amb impunitat per continuar delinquint.

El debat ha arribat fins a la política, on partits com Junts es plantegen ja la deportació dels multireincidents. L'esquerra els acusa de racisme, i apel·la al canvi del codi penal i més presència policial sense estigmatitzar els col·lectius. El debat està obert, i sembla que seguirà així durant un bon temps.

➡️ Política

Més notícies: