Primer pla del dau corporatiu a la teulada de TV3
POLÍTICA

TV3 i Catalunya Ràdio perden més de 9 milions d'euros en sis mesos

La Corpo gasta 7 milions d'euros més en sous que fa un any

L'organisme que gestiona TV3 i Catalunya Ràdio, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, ha publicat els resultats econòmics del primer semestre del 2023. Un cop més, les dades són alarmants: l'ens públic ha perdut en només sis mesos més de 9 milions d'euros. Concretament, el balanç negatiu és de 9,09 milions, una xifra molt superior al que ja va perdre en el mateix període de fa un any.

Si el 2022 TV3 i Catalunya Ràdio van aflorar pèrdues per valor de més de 2 milions d'euros, la xifra aquest any s'ha multiplicat per quatre. Com apunta el portal DirComfidencial, la sagnia ve perquè tant la tele pública catalana com la ràdio han augmentat molt els costos sense sumar nous ingressos. Cal tenir en compte que els dos mitjans de comunicació reben habitualment fins a 127 milions d'euros de diners de públics, una xifra que aquest any ha pujat fins a 133 milions.

Els números mai enganyen

De gener a juny, la CCMA va ingressar 24,8 milions d'euros en concepte de publicitat. La xifra és similar a la que va rebre el 2022, el problema és que la majoria de despeses s'han disparat. Només en personal, l'organisme va gastar 97,7 milions d'euros, una xifra desorbitada i que suma 7 milions més que en el mateix període de fa un any.

TV3 i Catalunya Ràdio han esdevingut un pou sense fons per a les arques públiques. La Generalitat de Catalunya va augmentar fa uns mesos la subvenció en 3 milions d'euros més. La intenció era sufragar part d'aquestes pèrdues, que han estat molt més grans. Tot i comptar amb una plantilla de centenars de treballadors, la Corporació de Mitjans Audiovisuals de Catalunya es va gastar més de 33 milions en productores externes.

Ricard Ustrell entrevistant Carles Puigdemont amb un micròfon de Catalunya Ràdio a la mà, tots dos somrients

Un bon exemple és Ricard Ustrell, que serà la nova veu dels matins de Catalunya Ràdio. Ustrell facturarà mitjançant la seva productora i arribarà a 'El matí de Catalunya Ràdio' amb els seus treballadors, en una decisió difícil d'explicar.

TV3 manté el lideratge a Catalunya, però amb unes xifres realment baixes. Al juliol va tenir una quota de l'11,7 d'audiència, cosa que vol dir que nou de cada deu espectadors escullen altres cadenes. El canal 3/24 va obtenir la pírrica xifra de l'1,5%, mentres que el Súper 3 un 1,4% i Esport3 un 0,8%.

➡️ Política

Més notícies: