Toni Soler renova el programa de tarda a TV3 per gairebé 2 milions d'euros
'Està Passant' té cada cop menys espectadors
TV3 segueix en caiguda lliure i ja només la sostenen els informatius i els documentals. El canal públic porta anys de travessia al desert i ja ha hagut de sacrificar diversos formats pels baixos nivells d'audiència. Un dels programes que porta temps a la corda fluixa és Està Passant, dirigit i presentat per Toni Soler.
Aquest espai d'humor costa dos milions d'euros, però en el seu últim programa amb prou feines va tenir 92.000 espectadors. Això són 62.000 menys que Pasapalabra (Antena 3) i 9.000 menys que Sálvame (Telecinco). Tal cosa no ha estat cap obstacle per a la seva renovació per una temporada més.
Ha tocat fons
Està Passant va ser una de les grans apostes de l'exdirector de TV3 Vicent Sanchís per imprimir un segell independentista al canal. Per ell han passat contrastats humoristes afins a la causa com Jair Domínguez, Óscar Andreu i Natza Farré. Rere la màscara de l'humor, han contribuït amb insistència a la difusió del missatge antiespanyolista.
Aquesta és l'única raó que sembla explicar la renovació d'un programa que cada cop veuen menys espectadors. Tot i que va arribar a tenir més de 400.000 espectadors de mitjana al seu moment àlgid, ja només ho veuen unes poques desenes de milers de catalans. I malgrat els senyals d'esgotament, seguirà en pantalla la temporada que ve.
Polèmiques i biaix ideològic
Tot i que no contribueix a recuperar els nivells d'audiència de la televisió pública catalana, Està Passant sí que compleix la seva funció ideològica. Els seus únics moments de glòria aquesta temporada han estat a compte de la polèmica. Per exemple, la paròdia de la Verge del Rocío, que van explotar al màxim per esgarrapar més espectadors.
L'últim programa en directe ha estat una bona mostra del biaix ideològic camuflat rere la ingenuïtat de l'humor. Preguntaven a un dels col·laboradors si era pitjor portar un ganivet al control de l'aeroport o votar el PSC. En definitiva, humor de baix nivell i sempre contra els mateixos que continuaran pagant tots els catalans almenys un any més.
L'evolució de l'audiència en els darrers anys ha demostrat que a TV3 li va millor quan hi ha menys política. L'èxit de programes com Crims i l'enfonsament d'altres com a FAQS reflecteix un esgotament de l'espectador català pels temes polítics. Tot i així, la direcció ha decidit allargar l'agonia de l'espai de Toni Soler.
Més notícies: