
Toni Soler renova el seu programa de tarda a TV3 per gairebé 2 milions d'euros
'Està Passant' té cada cop menys espectadors
TV3 segueix en caiguda lliure i ja només la sostenen els informatius i els documentals. El canal públic porta anys de travessia en el desert i ja ha hagut de sacrificar diversos formats pels seus baixos nivells d'audiència. Un dels programes que porta temps a la corda fluixa és Està Passant, dirigit i presentat per Toni Soler.
Aquest espai d'humor costa dos milions d'euros, i tanmateix en el seu últim programa amb prou feines va tenir 92.000 espectadors. Això són 62.000 menys que Pasapalabra (Antena 3) i 9.000 menys que Sálvame (Telecinco). Això no ha estat obstacle per a la seva renovació per una temporada més.
Ha tocat fons
Està Passant va ser una de les grans apostes de l'exdirector de TV3 Vicent Sanchís per imprimir un segell independentista al canal. Per ell han passat contrastats humoristes afins a la causa com Jair Domínguez, Òscar Andreu i Natza Farré. Darrere la màscara de l'humor han contribuït amb insistència a la difusió del missatge antiespanyolista.

Aquesta és l'única raó per la qual es planteja la renovació d'un programa que cada vegada veuen menys espectadors. Encara que va arribar a tenir més de 400.000 espectadors de mitjana en el seu moment àlgid, ja només el veuen unes poques desenes de milers de catalans. I malgrat els senyals d'esgotament, seguirà en pantalla la temporada vinent.
Polèmiques i biaix ideològic
Si bé no contribueix a recuperar els nivells d'audiència de la televisió pública catalana, Està Passant sí que compleix la seva funció ideològica. Els seus únics moments de glòria aquesta temporada han estat a compte de la polèmica. Per exemple, la paròdia de la Verge del Rocío la controvèrsia de la qual van explotar al màxim per rascar més espectadors.
L'últim programa en directe va donar una bona mostra del biaix ideològic amagat darrere la ingenuïtat de l'humor. Preguntaven a un dels col·laboradors si era pitjor portar un ganivet al control de l'aeroport o votar al PSC. En definitiva, humor de baix nivell i sempre contra els mateixos que seguiran pagant tots els catalans almenys un any més.
L'evolució de l'audiència en els últims anys ha demostrat que a TV3 li va millor com menys política. L'èxit de programes com Crims i l'enfonsament d'altres com FAQS reflecteix un esgotament de l'espectador català pels temes polítics. Tot i així, la direcció ha decidit allargar l'agonia de l'espai de Toni Soler.
Més notícies: