Nens d'esquenes fent els deures en una clase d'un col·legi català
POLÍTICA

Suspens de l'escola catalana

Catalunya, a la cua d'Espanya en comprensió lectora

Alguns dels marcadors sobre l'educació a Catalunya ja fa temps que comencen a ser alarmants. Sempre s'ha parlat molt del suposat model d'èxit de l'escola catalana, però ara una nova dada representa un altre fracàs del model educatiu.

Parlem de l'estudi PIRLS, que avalua la comprensió lectora dels alumnes de 4t de primària. I aquest estudi ha donat unes dades molt preocupants sobre la situació de les escoles a Catalunya.

Segons PIRLS, Catalunya se situa a la part baixa d'Espanya en comprensió lectora amb una puntuació de 507. Només Melilla (499) i Ceuta (498) empitjoren les dades catalanes. Mentre que la mitjana espanyola se situa en 521 punts, Catalunya veu com Astúries (550), la Comunitat de Madrid (539), Castella i Lleó (538) i Navarra (524) la superen clarament.

Si les dades ja són preocupants per si soles, si les comparem amb les obtingudes en 2016, encara ho son més. I és que Catalunya ha perdut 15 punts respecte a l'estudi de fa 7 anys.

El PIRLS 2021, que significa Estudi Internacional del Progrés de la Comprensió Lectora, també deixa Espanya per sota de la mitjana europea.