Muntatge amb Pedro Sánchez i Carles Puigdemont molt somrients
POLÍTICA

Puigdemont li la vol tornar a Pedro Sánchez

Junts no oblida el que va passar fa uns dies a l'ajuntament de Barcelona

La cosa se li complica a Pedro Sánchez. Les enquestes el continuen situant lluny de la majoria absoluta i ERC, un dels seus socis prioritaris, està en caiguda lliure en les enquestes. Per a més desgràcia, Junts no oblida el que va passar fa uns dies a l'ajuntament de Barcelona i vol venjar-se amb la pròxima investidura.

El partit de Carles Puigdemont no està per la labor de col·laborar amb un eventual govern de Pedro Sánchez. El seu argument és que Catalunya està pitjor que abans que Sánchez fos president. Segons la cap de llista, Míriam Nogueras, “Hem perdut competències, recursos i reputació”.

Lluita per l'espai independentista

La posició de Junts està clara i passa per distanciar-se de l'estratègia d'ERC a Madrid. Mentre els republicans es presenten com el partit negociador que ha alliberat els presos del procés, ells assenyalen la taula de diàleg com un engany. ERC veu a Sánchez com el mal menor, i Junts com algú que “no ha fet res per resoldre el conflicte a Catalunya”.

Carles Puigdemont en primer pla saludant amb cara somrient

Tot i així, Puigdemont té un as guardat a la màniga i no descarta condicionar la investidura de Sánchez a una petició de màxims. No seria la primera vegada. El 2018, quan el PSOE va trucar a la seva porta, el president català fugit va oferir els seus diputats a canvi de l'amnistia dels presos.

En aquella ocasió la líder del partit a Madrid, Marta Pascal, va desobeir les ordres de Waterloo. Però aquesta vegada la cosa és diferent, ja que Puigdemont té al Congrés una obedient secuàcia com Míriam Nogueras. Aquesta ja ha deixat clar que “JxCAT no pot fer president a Pedro Sánchez”.

La venjança de Puigdemont

Les presents eleccions arriben a més en ple enfrontament entre Junts i PSC pel que va passar a l'ajuntament de Barcelona. L'animadversió és tal que els juntaires estan disposats fins i tot a dinamitar el pacte a la diputació i quedar-se sense poder territorial real. Puigdemont té ara l'oportunitat de tornar-li a Sánchez.

El president fugit ha confeccionat una llista al seu antull per continuar a Madrid la seva croada contra el PSOE. I des de Waterloo utilitza la seva retòrica més encesa per marcar la línia a seguir. “Qui pretengui estabilitzar a tot Govern espanyol estarà contribuint a la dissolució de la nació”, va dir al seu compte de Twitter.

Amb ERC dessagnant-se i Junts en pla venjatiu, a Pedro Sánchez se li desmunta el flanc català en el moment més crític. I la cosa pot anar encara pitjor, perquè ja hi ha veus des de dins de Junts que criden a forçar una repetició d'eleccions.

➡️ Política

Més notícies: