Muntatge amb els autors del podcast La Quinqui i la Pija, amb Pedro Sánchez de fons
POLÍTICA

Pedro Sánchez, a la desesperada

El candidat socialista accepta anar al podcast de 'La Pija y la Quinqui'

S'imagina vostè a Pedro Sánchez parlant sobre infidelitats amb una copa de vi a la mà? Aquesta fantasia es podria fer realitat molt aviat. El candidat socialista a la Moncloa ha acceptat la invitació del podcast de moda on parlen de temes personals entre copes i sense embuts.

Pedro Sánchez, contra les cordes

Creixen els nervis a la Moncloa a mesura que s'acosta la cita electoral del 23 de juliol. Les enquestes, en lloc de millorar, empitjoren cada cop més per al PSOE. I Pedro Sánchez es llança a la desesperada a la caça de votants per evitar el més que probable daltabaix electoral.

Muntatge amb Pedro Sánchez amb cara de preocupació amb un gràfic amb tendència a la baixa i el congrés dels diputats de fons

Les enquestes que maneja internament el president en funcions donen al PP més de 150 escons. La qual cosa situa Alberto Núñez Feijóo virtualment com a proper president del govern.

Davant el fracàs de l'estratègia de la por de Vox, Sánchez intenta ara mostrar el seu rostre humà en programes de màxima audiència. Però el seu pas per El Intermedio, Lo de Évole o El Hormiguero no estan tenint l'efecte desitjat. De fet, el programa de Pablo Motos va tenir més audiència amb la visita de Feijóo.

Una decisió arriscada

Després del seu pas per El Hormiguero, Pedro Sánchez va rebre una inesperada proposició. 'La Pija y la Quinqui', el podcast de moda entre els joves, va convidar el candidat socialista a passar pels seus micròfons: “Vols venir al final de temporada?”

“Desitjant venir, digueu-me quan i on, allà estaré”, va respondre Sánchez. Una decisió en calent i a la desesperada que va sorprendre fins i tot a part del seu equip.

Darrere del podcast hi ha María de los Ángeles Maturana i Carlos Peguero, dos joves de 23 anys que acumulen 63.000 subscriptors a Youtube i 12.000 a Spotify. Pel seu espai han passat Rosalía, Nathy Peluso, Sebastián Yatra, Chenoa i Channel. El secret del seu èxit és haver sabut connectar amb el públic més jove.

Les entrevistes discorren en un ambient distès en què els convidats conversen sobre temes íntims. Des d'anècdotes personals, a relacions amb amics, sexe i banyes. I tot entre copes de vi i gots de cervesa.

Costa veure un candidat a la presidència d'aquesta guisa, i caldrà veure si accepta els codis del programa o es pacten alguns límits.

Connectar amb els joves

Això de Sánchez pot semblar una decisió arriscada, i de fet està suscitant tota mena de bromes i mems a les xarxes. Però la intenció és reconnectar amb el votant de menys de 30 anys, que segons el CIS és el més desmobilitzat entre els socialistes. Des d'aquest punt de vista, visitar el programa més viral a TikTok i entre la Generació Z pot no ser una idea tan dolenta per a un Sánchez en hores baixes.

➡️ Política

Més notícies: