Només un de cada deu catalans miren TV3
La tele pública catalana segueix lluny de la seva època daurada
TV3 es manté com la cadena més vista a Catalunya, però els nivells d'audiència segueixen lluny dels temps daurats. La tele pública catalana ha registrat un 13,9% de quota de pantalla al mes de setembre. És a dir, segons el mesurador d'audiències Kantar Media, només un de cada tres catalans mira TV3.
Fa 14 anys que la televisió catalana lidera les audiències a la comunitat, però cada vegada d'una manera menys clara. En part, per la crisi del consum de televisió. De fet, la corporació catalana ha apostat pels continguts digitals per suplir a internet el seu dèficit a la pantalla.
Els informatius i els documentals segueixen sostenint el lideratge de TV3, que no obstant punxa en entreteniment. La temporada passada ja va haver de retirar diversos programes pels baixos nivells d'audiència. Això contrasta, però, amb l'augment del pressupost any rere any.
TV3 lidera també el digital
Tot i la crisi de la televisió, el consum s'ha recuperat lleugerament al setembre. A l'àmbit espanyol, Antena 3 torna a coronar-se al podi seguida de prop per La 1. Telecinco, fins fa poc líder indiscutible a Espanya, segueix sense trobar la fórmula per recuperar espectadors.
A Catalunya, TV3 ha tingut els millors nivells d‟audiència en 28 de 30 dies aquest mes. Els seus programes han estat els més vistos en 29 ocasions, sent els informatius el més consumit pels espectadors. El Grup Godó confirma el seu declivi al mitjà televisiu i ocupa la darrera posició.
TV3 té una altra raó per somriure, i és que al setembre va obtenir 15 milions de reproduccions al mitjà digital. És un 40% de volum de consum digital per a la tele pública catalana. Es tracta de la millor dada des de l'octubre del 2017, amb el procés en auge.
El procés va enfonsar TV3
L'excés de política i la deriva independentista van allunyar els espectadors de TV3. El cessament de Vicent Sanchís com a director de la cadena va posar fi al període de suport incondicional de la tele pública al Procés. Des de llavors hi ha menys política i més repartida, però no plou a gust de tothom.
L'independentisme radical acusa l'actual direcció de “desnacionalitzar” TV3. Com quan la presidenta de la corporació va demanar prioritzar el perfil tècnic dels convidats en lloc de la llengua que parlessin. I Lluís Llach el va acusar de “cosmopolitisme acomplexat” amb l'aplaudiment dels sectors afins.
8TV va voler aprofitar la desafecció d'aquests sectors però no ho ha aconseguit i és a la fallida. Mentrestant, TV3 continua confiant en les productores de Toni Soler i Ricard Ustrell per rellançar els continguts d'entreteniment. Entre totes dues s'emporten més de 10 milions de facturació.
Més notícies: